همکاری ایران، روسیه، سوریه و حزب الله توطئه های آمریکا و اسرائیل را در منطقه خنثی کرد

  • سیاسی
  • شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۱۸
    کد خبر :156906

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری ایران، روسیه، سوریه و حزب الله لبنان توطئه های آمریکا و اسرائیل را در منطقه خنثی کرد.

محسن علوی با بیان این که پیروزی بوکمال در سوریه میخ آخر بر تابوت داعش بود، اظهارکرد: آمریکایی ها عملا نشان دادند چه در ایجاد، چه در حمایت و همچنین در فراری دادن داعش دخیل بوده اند و با همان هلی کوپتر هایی که داعشی را از مهلکه نجات دادند به دنبال این هستند که نطفه این تروریست ها را در منطقه حفظ کنند.
وی افزود: داعش تنها یک گروه تروریستی نیست بلکه یک طرز تفکر افراطی است، داعش از بین نخواهد رفت تا زمانی که طرز تفکرش از بین نرود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: یک گروه تروریستی مسلح را تضعیف و از بین برده شد اما باید بدانیم نوع تفکر از بین نرفته است، از بین بردن تفکر داعشی نیازمند کار فرهنگی، علمی، روشنگری و مسائل مختلف دارد، امروز از مرحله نظامی گذشته و در مرحله فرهنگی است.
علوی تصریح کرد: همکاری سه جانبه ایران، سوریه و روسیه و از سویی حزب الله لبنان موجب شد طرح غربی ها، آمریکا و اسرائیل در منطقه برای ایجاد اختلاف و بحران برای این که حاشیه امن برای اسرائیل ایجاد کنند با شکست مواجه شود و ما شاهد هستیم که روز به روز حکومت سوریه با قدرت بیشتری در صحنه حضور خواهد داشت و مقابل توطئه تجزیه سوریه و تغییر ساختار سیاسی این کشور گرفته شود.
وی یادآورشد: با فداکاری های رزمندگان اسلام و با فرماندهی فردی غیور و چیره دست و با تجربه که افتخاری برای ایران اسلامی و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، این پیروزی بزرگ برای جهان اسلام ایجاد و داعش نابود شد.
وی تاکید کرد: این پیروزی نشان داد که اگر ما رهرو رهبری و منویات ایشان باشیم و وحدت را در کشور ایجاد کرده و می توانیم بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کنیم و امیدواریم این پیروزی مقدمه ای برای پیروزی های بعدی باشد.
به گزارش ایرنا،خبر آزادی بوکمال آخرین مقر داعش در سوریه شنبه هفته گذشته منتشر شد، پس از آن سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس نابودی کامل داعش را در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اعلام کرد.
این در حالی است که در روزهای پایانی هفته گذشته نشست سوچی در روسیه با حضور رییسان جمهوری ایران، ترکیه و روسیه برگزار شد، این نشست از جهاتی ادامه نشست‌های آستانه بود که با هدف حل و فصل بحران سوریه در سال های اخیر برگزار شده است.
روسای‌ جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با انتشار بیانیه‌ای بر عزم خود برای ادامه همکاری فعالانه در راستای برقراری صلح و ثبات در سوریه تأکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید