هشدار تشکل‌های مرغداران به ۲ وزیر اقتصادی دولت درباره شیوع آنفلوآنزا

    کد خبر :156891

تشکل‌های مرغداران نامه‌ای سرگشاده به ۲ وزیر اقتصادی دولت نوشتند و درباره احتمال گسترش و شیوع آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در کشور و وارد آمدن خسارت سنگین به فعالان این صنعت، هشدار دادند.

اتحادیه های مرغداری کشور با ارسال نامه ای واحد به دو وزیر اقتصادی مرتبط، درباره احتمال شیوع و گسترش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور ناشی از برگزاری نمایشگاه‌ها بین‌المللی دام و طیور تهران در فصل نامناسب هشدار دادند.

در این نامه که به حجتی وزیر جهاد کشاورزی و شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته شده، آمده است:«همانگونه که مستحضرید بیماری فوق حاد تنفسی در سالهای اخیر آسیب‌های شدید و جبران‌ناپذیری را به صنعت طیور وارد آورده و همچنان تهدیدی بزرگ برای این صنعت به شمار می‌رود. از آنجایی که موج جدید بیماری در سال جاری با یک ماه تعجیل و با شدت بیشتری شروع شده، قرنطینه همه جانبه و کاملتری از سوی جمیع عوامل نقش‌آفرین در صنعت را طلب می‌نماید.

در این میان نقش انتقالی مکانیکی ویروس توسط افراد شاغل و بین مزارع، اصلی‌ترین نقش را در گسترش جغرافیایی این ویروس داشته و به نظر کارشناسان، مهمترین راه جلوگیری از انتشار بیماری، حداقل کردن تردد و ارتباطات مزارع می‌باشد.

به گزارش تسنیم،لذا درخواست دارد با عنایت به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های متداول در صنعت طیور یکی از راه‌های انتقال عامل بیماری می‌باشد، موافقت فرمایید از برگزاری نمایشگاه‌ها بین‌المللی دام و طیور که در روزهای آتی اجرا خواهد شد و نمایشگاه‌های مشابه در استان‌ها خودداری و برگزاری این نمایشگاه‌ها را به فصل دیگری (ترجیحا تابستان) که حدت و شدت انتقال بیماری کمتر می‌باشد موکول گردد.”

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید