نماینده تهران: شهرداری و شورای‌شهر قدم اولیه را برای ساماندهی بافت‌های فرسوده بردارند

    کد خبر :156819

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید در شرایط بحرانی و هنگام حوادثی مانند زلزله با برنامه اقدام کنند» گفت: بافت‌های فرسوده از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که شهرداری و شورای شهر باید برای آن فکر اساسی کنند.

داوود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این که با توجه به احتمال وقوع زلزله در تهران و هشدارهای مکرر کارشناسان درباره نامناسب بودن زیرساخت‌های شهری چه اقداماتی را برای تامین جان مردم و کاهش آسیب‌های مادی باید انجام داد؟ گفت: در درجه اول باید برای بافت‌های فرسوده فکر اساسی کرد، شهرداری و شورای شهر باید هر چه زودتر قدم اولیه را برای ساماندهی بافت‌های فرسوده بردارند زیرا کار ساده‌ای هم نیست، نیاز به برنامه ریزی دقیق برای ساماندهی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: باید با کمک مردم و نهادها راهکارهایی را پیدا کرد و برنامه‌ریزی های مناسب را انجام داد زیرا این گونه اتفاقات در هر کجای کشور امکان وقوع دارد و کشور ما در خط زلزله قرار گرفته و ایمنی لازم را هم ندارد بنابراین باید برای کل کشور برنامه ریزی انجام شود.

وی با اشاره به وقوع زلزله اخیر در استان کرمانشاه گفت: زلزله کرمانشاه نشان داد نه تنها کشور ما آسیب پذیر است بلکه برنامه‌ریزی های مناسبی هم نداریم، دستگاه ها و نهادهای مختلف باید با یکدیگر هماهنگ بوده و برنامه لازم را برای انجام اقدامات لازم و فوری داشته باشند، در نتیجه عدم هماهنگی نهادهای مختلف در برنامه ریزی‌ها، آسیب‌زننده است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه بیان کرد: به نظر می‌رسد باید همه نهادهای ذیربط تکلیف خود را در مواقع اضطراری بدانند، زیرا زمان در این شرایط بسیار مهم است که از همان زمان ابتدای حادثه بتوان اقدامات اساسی را انجام داد.

محمدی با تاکید بر این‌که «در مواقع بحرانی باید از پراکنده‌کاری اجتناب کرد» تصریح کرد: برای شهری مانند تهران ناچار هستیم که هر چه زودتر بناهای مستحکمی را برای اسکان دسته‌جمعی ایجاد کنیم و نهادهای مختلف هم باید مسئولیت پذیر بوده و آمادگی لازم را داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:‌ نهادهایی مانند هلال احمر باید همواره با انجام مانورهای متعدد نیروهای خود را در حالت آماده باش داشته باشند و اشکالات کار را شناسایی و برطرف کنند.

وی با تاکید بر این که «مهم‌تر از هر موضوع دیگر شرایط و موقعیت بافت‌های فرسوده است که باید هر چه زودتر فکری برای آن‌ها شود» گفت: نهادهای مجری باید برنامه‌های خود را مشخص کرده و مصوب کنند، اگر هم در مواردی نیاز به قانون گذاری یا تخصیص اعتبار باشد دستگاه‌ها و دولت می توانند در قالب لایحه به مجلس ارائه کنند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از جهت وظیفه نظارتی مجلس نیز تذکرات لازم به دولت داده شده و در جلساتی هم که با شورای شهر تهران داشتیم به این موضوع پرداخته شده است، ما در مجلس آمادگی داریم تا هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید