پیامد مثبت تحریم‌های آمریکا علیه ایران از زبان جهانگیری

  • سیاسی
  • شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۶
    کد خبر :156812

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: پیامد مثبت رفتار آمریکا برای کشور ما اتکا به توان داخلی و افزایش ظرفیت تولید ملی برای رفع نیازها بوده است.

اسحاق جهانگیری در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، در دیدار با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با تشریح اوضاع منطقه و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورهای مستقل، تصریح کرد: باید همه کشورهای مستقل و آزادیخواه در جهت چندجانبه‌گرایی در جهان تلاش و همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورهایی که سیاست مستقل از این کشور دارند به‌انحای مختلف اعمال می‌شود، گفت: پیامد مثبت رفتار آمریکا برای کشور ما اتکا به توان داخلی و افزایش ظرفیت تولید ملی برای رفع نیازها بوده است.

معاون اول رییس جمهور با ابراز اینکه شرکتها و صنایع ایران در سالهای اخیر پیشرفت‌های ملموسی داشته‌اند، اظهار داشت: آمادگی داریم تا تجربیات خود را در همه زمینه‌ها در اختیار کشور دوست ونزوئلا قرار دهیم.

جهانگیری همچنین تدا‌وم سیاست‌های اشتباهی را که منجر به تقویت افراطی‌گری در جهان امروز می‌شود محکوم به شکست دانست.
رییس جمهور ونزوئلا نیز در این ملاقات با ابلاغ سلام گرم به رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری کشورمان، خواستار تقویت مناسبات در عرصه‌های مختلف با ایران شد.

به گزارش تسنیم،نیکولاس مادورو با تأکید بر توسعه همکاریها در چارچوب کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و ونزوئلا، گفت: همکاری شرکتهای نفت و‌ گاز دو کشور می‌تواند بسترهای خوبی برای ارتقاء سطح همکاریها فراهم کند.

وی با تشریح سیاستها و اعمال فشار کاخ سفید علیه کشورش، این سیاستها را شکست‌خورده دانست و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات در منطقه و حمایت از ونزوئلا قدردانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید