نصر الحریری رئیس هیئت مخالفان سوریه در ژنو شد

    کد خبر :156750

در آستانه آغاز هشتمین دور از مذاکرات صلح سوریه در ژنو، مخالفان سوری، “نصر الحریری” را به عنوان رئیس هیئت مخالفان در ژنو انتخاب کردند.

به گزارش  بازتاب، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، احمد رمضان، سخنگوی گروه اصلی مخالفان سوریه روز جمعه گفت: نمایندگانی از مخالفان سوریه نصرالحریری را به عنوان رئیس تیم خود در دور آتی مذاکرات ژنو انتخاب کردند.

این تصمیم در نشست ریاض اتخاذ شده که در جریان آن مخالفان بر لزوم برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه تأکید کردند. هرچند که پیش‌بینی می‌شود به دلیل پیروزی‌های نظامی نیروهای اسد، مخالفان از شدت موضع خود بکاهند.

نصر الحریری، جانشین ریاض حجاب، رئیس سابق هیات مخالفان در مذاکرات ژنو می‌شود که به تازگی با این ادعا که هیات عالی مذاکره کننده مخالفان و رئیس آن تحت فشار زیادی برای امتیازدهی به نفع دولت سوریه هستند استعفا کرد.

حریری در جمع خبرنگاران گفت که مخالفان ۲۸ نوامبر(۷ آذر) برای مذاکرات مستقیم به ژنو می‌روند و آماده بررسی همه چیز هستند.

وی همچنین گفت‌وگوهای سوچی را “بی‌نتیجه” دانست و گفت، این مذاکرات سودی برای روند سیاسی سوریه ندارد و از جامعه جهانی و روسیه خواست برای کمک به روند سیاسی سوریه تمرکز کنند.

مذاکره کننده ارشد مخالفان سوریه اعلام کرده که دور آتی مذاکرات ۲۸ نوامبر برگزار می‌شود.

در همین راستا، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه روز جمعه در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو با ریاض برای متحد کردن مخالفان سوریه همکاری می‌کند.

هیئت جدید مخالفان سوریه شامل ۱۰ عضو ائتلاف مخالفان به علاوه نصر الحریری، شش عضو هیئت هماهنگی و ۱۶ عضو مستقل و چند عضو از مخالفان مورد حمایت ریاض و مسکو است.

گروه‌های نظامی نیز شامل ۱۰ عضو هستند.

مخالفان سوریه طی نشست‌هایی که در ریاض داشتند توانستند درباره تشکیل هیئت واحد به توافق برسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید