عملیات ساخت دیوار در مرز ایران و ترکیه آغاز شد

    کد خبر :15658

رئیس اداره مجتمع‌های مسکونی وابسته به نخست‌وزیری ترکیه (TOKİ) از شروع عملیات ساخت دیوار ۱۴۴ کیلومتری در مرز ایران و پایان مرحله اول آن تا اکتبر سال جاری خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، «ارگون توران» رئیس اداره مجتمع‌های مسکونی وابسته به نخست‌وزیری ترکیه (TOKİ) در خصوص پروژه احداث دیوار در مرز با ایران به خبرنگار آناتولی گفت: «دیوار حائل در مرز ترکیه و ایران در استان‌های ایغدیر و آغری و به طول ۱۴۴ کیلومتر احداث خواهد شد. در طول این دیوار نیز راهی برای دسترسی احداث خواهیم کرد.»

وی در این زمینه همچنین اظهار داشت: «این پروژه در پنج مرحله انجام خواهد شد که مناقصه آن انجام شده است. در حال حاضر، عملیات ساخت کارگاه‌های ساخت و ساز و تملک و تحویل اراضی مورد نظر را انجام می‌دهیم. مرحله اول پروژه اکتبر سال جاری به پایان خواهد رسید.»

توران افزود که ۱۵ درب در طول این دیوار ساخته خواهد شد. برای ساخت این درب‌ها از مطمئن‌ترین مواد و تجهیزات استفاده می‌کنیم. شیشه‌های ضد گلوله در این درب‌ها تعبیه خواهد شد. همچنین دیوارها قابلیت حمل و نقل دارند و برای ساخت این دیوارها از بتن‌ با سطح مقاومت بالا به شکل بلوک استفاده کرده‌ایم.

دیوار حائلی نیز بین ترکیه و سوریه احداث خواهد شد. در این پروژه ۵۱۱ کیلومتری، ۹۷ و ۲۷ صدم کیلومتر دیوار در استان ختای، ۶۷ و ۴۱ صدم کیلومتر در استان کیلیس، ۳۸ و ۱۰ صدم کیلومتر در استان غازی عنتپ، ۱۹۴ و ۸۴ صدم کیلومتر در استان شانلی‌اورفا، ۶۶ و ۸۱ صدم کیلومتر در استان ماردین و ۴۷ و ۳۴ صدم کیلومتر دیوار در استان شرناق احداث خواهد شد.

تاکنون مجموعا ۲۹۰ کیلومتر در مرزهای استانی به پایان رسیده که این دیوارها دو متر عرض، سه متر ارتفاع و هفت تن وزن دارند و ارتفاع دیوارها با سیم‌خاردار به چهار متر می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید