جدیدترین اخبار
۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴ اقتصادی کد خبر :156511

مدل مسابقه‌ای استون مارتین ونتیج GTE رونمایی شد

نسخه‌ی مسابقه‌ای ونتیج GTE جانشین گران‌قیمت‌ترین خودروی جاده‌ای در تاریخ استون مارتین می‌شود.

تیم استون مارتین ریسینگ در یک مراسم هماهنگ و بی‌سابقه، از خودروی مسابقه‌ای ونتیج GTE همزمان با معرفی مدل اصلی، رونمایی کرد؛ رقیبی تازه‌نفس و جذاب در مسابقات جهانی اتومبیل‌رانی استقامت (WEC) که آماده‌ی جایگزینی با موفق‌ترین خودروی این تیم در تمام دوران خود و برنده‌ی چندین دوره مسابقات لمانز می‌شود. این خودرو جایگزین استون مارتین V8 ونتیج GTE خواهد شد که به علت مقررات جدید فدراسیون اتومبیل‌رانی باید از صحنه‌ی رقابت کنار برود.

خودروی مسابقه‌ای استون مارتین ونتیج GTE برای هماهنگی با مقررات جدید کلاس GTE در فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (GTE) ساخته شده است و به لطف بهینه‌سازی کامل سیستم محرک، شاسی و آیرودینامیک، قادر است بازدهی خود و توانایی‌های دینامیکی خودرو را به سطحی کاملا جدید ببرد.

پروژه‌ی خودروی ونتیج GTE که در دفتر مرکزی استون مارتین ریسینگ در بنبری به‌صورت داخلی طراحی و مهندسی شده است، توسط مدیر فنی این شرکت دَن سایرز هدایت می‌شود که هم‌اکنون طراحی و توسعه‌ی خودروی V8 ونتیج GTE کنونی را هدایت می‌کند. این خودرو با کسب ۳۷ جایزه از ۵۱ مسابقه‌ی بین‌المللی تیم، از جمله دو جایزه در کلاس ۲۴ ساعته لمانز پرافتخارترین خودروی تاریخ این شرکت است.

اگر چه خودروی جاده‌ای جدید ونتیج به‌تازگی معرفی شده؛ ولی توسعه‌ی پیشرانه جدید خودروی مسابقه‌ای استون مارتین ونتیج GTE با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر تست کامل شده است که از آن جمله می‌توان به تست موفق ۳۰ ساعته این خودرو در پیست اسپانیایی ناوارا اشاره کرد. همچنین این خودرو از طریق یک برنامه‌ی سختگیرانه ارزیابی دوام در پیست ناهموار سبرینگ فلوریدا تست شده است. تمامی رانندگان فعلی تیم استون مارتین ریسینگ در برنامه‌ی تست این خودرو همکاری کرده‌اند.

چیزی که در نگاه اول به این خودروی استثنایی دیده می‌شود، قابلیت اطمینان است؛ درحالی‌که رانندگان گزارش کرده‌اند خودروی جدید ونتیج GTE قابلیت کنترل آسان‌تری نسبت به پیشینیان خود دارد. چیزی که خودروی ونتیج GTE را به‌ویژه برای رقبا در کلاس GTE Am جذاب‌تر می‌کند، این است که رانندگان آماتور سطح بالا همراه با هم‌تیمی‌های حرفه‌ای خود با این خودرو مسابقه می‌دهند.

همراه با مهندسین استون مارتین، رانندگان کارخانه نیز به‌سختی کار کرده‌اند تا بهینه‌سازی رانندگی و عملکرد پیشرانه‌ی ۴.۰ لیتری توربوشارژ خورجینی هشت سیلندر مرسدس بنز AMG که برای استفاده در برنامه ونتیج GTE توسط تیم استون مارتین ریسینگ طراحی شده است، به‌خوبی انجام شود.

امسال تیم استون مارتین ریسینگ با شرکای فنی جدیدی کار می‌کند: الکون (Alcon) برای سیستم ترمز، اُهلینز (Öhlins) برای سیستم تعلیق و میشلین (Michelin) برای برنامه‌ی تایر مخصوص که همگی جهت به حداکثر رساندن عملکرد خودروی مسابقه‌ای ونتیج GTE به این تیم همکاری می‌کنند. همچنین تیم طراحی استون مارتین به رهبری مدیر ارشد بخش خلاقیت، مارک ریچمن، دانش و تجربه‌ی کاری خود را درباره‌ی نسخه‌ی جاده‌ای خودروی ونتیج ارتقاء داده و آن را برای نسخه‌ی WEC تقویت کرده است. نتیجه این تلاش‌ها پیشرفت عالی و هیجان‌انگیز در طراحی نسخه‌ای به‌مراتب بهتر از یک خودروی جاده‌ای است که باابهت و تهاجمی به نظر می‌رسد؛ خودرویی که با عملکرد و شیوه‌ی نمایش محصولات قبلی استون مارتین سازگاری خوبی دارد.

تیم استون مارتین ریسینگ با خودروی ونتیج جدید، ترکیب رانندگان بسیار باتجربه و موفق خود را توسعه داده است. امسال برندگان ۲۴ ساعته لمانز در کلاس GTE Pro، دارن ترنر و جانی آدام همانند دو دنیش و قهرمانان GTE Pro مسابقات سال ۲۰۱۶ فدارسیون جهانی اتومبیل‌رانی، نیکی تیم و مارکو سورنسن در این تیم حفظ شده‌اند. علاوه بر این، تیم استون مارتین ریسینگ برنده‌ی جایزه مسابقات GP-2 و قهرمان حال حاضر مسابقات فرمول E، الکس لین را دوباره به خدمت گرفته است؛ در آینده در مورد رانندگان تیم استون مارتین ریسینگ اطلاعیه‌هایی منتشر خواهد شد.

استون مارتین ریسینگ همچنین افتخار می‌کند که تعدادی از شرکای خود را که در طول فصل ۲۰۱۸/۱۹ از تیم پشتیبانی می‌کنند، اعلام کند. هکت لندن، شریک و حامی لباس‌های رسمی استون مارتین ریسینگ باقی مانده است؛ این شرکت در طول مسابقات آخر هفته لباس تیم فنی را تأمین می‌کند و طیف وسیعی از لباس‌های تیم استون مارتین ریسینگ نیز توسط این شرکت در فروشگاه‌های سراسر جهان به فروش می‌رسد.

به همین ترتیب شرکت آمریکایی ایمیون‌ایج (Immun’Age) که مکمل‌های طبیعی پاپایا برای تقویت سیستم ایمنی تولید می‌کند، ارتباط خود را با این برند بریتانیایی ادامه می‌دهد. استون مارتین ریسینگ تأیید می‌کند که شرکت توتال به‌عنوان شریک رسمی تأمین کننده‌ی روغن این تیم ادامه خواهد داد. توتال و استون مارتین ریسینگ پس از پیوستن به هم در ابتدای سال ۲۰۱۶، دو قهرمانی جهان و یک پیروزی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز به دست آوردند و کسب چنین موفقیتی رابطه‌ی این دو را برجسته‌تر می‌کند.

وبگردی

روی خط خبر

  • ۳۲ درصد لازم‌التعلیم‌ها در سیستان و بلوچستان بیسوادند
  • چگونه مهران مدیری مجری برنامه تخصصی هفت شد؟
  • خواننده معروف از همکاری با “خندوانه” می گوید
  • در روز تجمع مشهد در سفر سبزوار بودم / شواهد متعددی وجود دارد که موج اعتراضات از تهران آغاز شد نه مشهد
  • درگذشت بازیگر زن مشهور بر اثر تصادف
  • فاطمه معتمدآریا داور جشنواره فجر شد
  • صدور کارنامه ارزیابی مدارس / جلوگیری از فعالیت مدارسی که حدنصاب نمره را کسب نکنند
  • اثر ویرانگر حقوق نجومی
  • دختر خردسال مردی که از اعدام نجات یافت: خدا را شکر که عید، آجیل می خریم
  • محمد علی ابطحی:جریان اصلاح طلب یک جریان انقلاب‌گر نیست/ معترض و منتقد باید مورد حرمت و نه اهانت قرار گیرد
  • ادعاهای جدید روزنامه کیهان علیه گلشیفته
  • نرم‌افزارهای موبایل ۱۶ مورد اطلاعات ما را بیگانگان می‌دهند/ تلگرام دنبال براندازی نظام بود؛ فیلتر آن آبی روی آتش بود و باعث دستگیری عناصر ضدانقلاب شد
  • دلایل عملکرد موفق هلال احمر در زلزله کرمانشاه
  • اگر قرار است آمریکا برجام را جدی بگیرد مسائل دیگر هم باید جدی گرفته شود / دوره «ما به شما پول می‌دهیم و امیدوار هستیم که رفتارتان خوب باشد» گذشته
  • دیوان محاسبات محلی در کشور تشکیل شود
  • برنامه وزارت نیرو برای برقی شدن خودروها
  • ارز دیجیتال در تلگرام؛ عظیم‌ترین به‌روزرسانی تلگرام در راه است
  • شرایط فروش اقساطی هایما S7 توربو مدل ۹۷
  • مهاجرت از تهران به دلیل گرانی مسکن
  • در صورت عدم تامین منابع مالی، ارائه خدمات به بیماران خاص با چالش مواجه می‌شود
  • صدور بی‌رویه مجوز فست فودها بازنگری می‌شود
  • گرانی دلار خبر از افزایش تورم می‌دهد
  • دستگیری ۴ زن لیدر ناآرامی های اخیر در اصفهان
  • خطر ٢٤٣ «پلاسکو» در پایتخت
  • ۱۲۰ روز حیاتی برای تعیین سرنوشت برجام/ غروی: اتحایه اروپا نقش کلیدی در تغییر تصمیم ترامپ داشت/ عربستان با تحریک اسراییل دنبال آغاز جنگ با ایران است
  • برجام‌تحریم‌هایی‌راکه‌باید برمی‎داشت، برداشت
  • ۴ دلیل برای شکست دوستی پوتین و ترامپ
  • پخش ۱۵ دقیقه‌ای لیسانسه ها! بازگشت خارج از دید به تلویزیون
  • چرا بازار عراق دستِ ایران نیست؟
  • آیا مشکل، فقط فیلتر تلگرام است؟