با تداوم دولت روحانی می‌توانیم شاهد رونق گردشگری هنری باشیم

    کد خبر :15651

سیده محبوبه کاظمی دولابی، مدیر مسئول نگارخانه ترانه باران، با تأکید بر هنرهای ایرانی و اسلامی با انتشار یادداشتی، حمایت خود را از نامزدی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد.

متن یادداشت، سیده محبوبه کاظمی دولابی (از فعالان حوزه هنر و گردشگری و کارآفرین گردشگری هنری) به شرح زیر است:

ایران اسلامی در حالی در آستانه تشکیل دولتی دیگر قرار دارد که مهم‌ترین شرط کارگزاران آن می‌بایست درک دقیق تحولات جامعه ایران و نسل مستعد آن باشد. کارگزارانی که می‌بایست «فرزند زمانه» خود بوده و بتوانند امور و ابعاد گوناگونِ زندگی مردم را تدبیر و مدیریت کنند. دولت دکتر روحانی از بدو روی کار آمدن نشان داد به دنبال آن است تا – به سهم خود – با برداشتن موانع رشد و امنیت کشور، محیط مناسبی را برای بروز استعدادهای فرزندان این مرز و بوم فراهم کند.

نگاه باز و فارغ از تنگ‌نظری‌هایی که بعضاً در حوزه هنر دیده می‌شود، از ویژگی‌های دولت دکتر روحانی بود که با وجود مشکلات و کاستی‌ها باعث افزایش نشاط و پویایی در اغلب حوزه‌های هنری و رشد اقتصادی آنها شد.

هرچند به نظر می‌رسد برخی رشته‌های هنری و هنرمندان آن به دلیل گردش مالی بالا، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و برخی دیگر، مورد توجه کمتری قرار گرفته‌اند. از این‌رو انتظار می‌رود تمامی هنرها مورد توجه و حمایت مادی و معنوی دولت قرار گرفته تا هنرمندان هیچ رشته‌ای نسبت به دیگر هنرمندان، احساس تحقیر و نایده‌انگاشته شدن نکرده و همه بتوانند برنامه‌ها و اهداف خود را دنبال کنند.

مقدس‌مأبی و منفعت‌طلبی در پوشش مقدسات، نه تنها مانع بروز استعدادها می‌شود، بلکه کینه و دشمنی میان افراد جامعه را نیز سبب می‌شود؛ از این رو می‌بایست بدون توجه به عوامل تفرقه‌انگیز، به تقویت فرهنگ و هنر بشردوستانه همت گمارد. چراکه جوامع بشری با دوری از فرهنگ انسانی و اخلاق،‌ دستاوردی جز زوال و اضمحلال نخواهند داشت. درحالیکه تقویت فرهنگ نوع‌دوستی، توجه به کودکان و آشنا نمودن آنها با تاریخ و هنر و مواریث فرهنگی‌شان باعث تقویت انسانیت و همبستگی جامعه می‌شود. واقعیت‌های تلخی که در قالب بروز بزهکاری‌های اجتماعی، روح و روان ما را سوهان می‌دهد و می‌تواند نشانه افول ارزش‌های اخلاقی باشد، زنگ خطری است که می‌بایست ما را نسبت به نظم جامعه و آینده کودکان‌مان حساس‌تر کند که می‌دانیم تأثیر هنر در امور اجتماعی نیز تأثیری غیرقابل انکار است.

لذا به عنوان یک کارآفرین در حوزه هنر و گردشگری، از دولت آتی دکتر روحانی انتظار می‌رود تا با کمک گرفتن از افراد کارآفرین که موتور محرک اقتصادی در کشورها محسوب می‌شوند، کشور را به رسیدن اهداف توسعه و سند چشم‌انداز ١٤٠٤ یاری نماید و همچنین توجه به منابع غنی هنر و هنرمندان ایران اسلامی ازجمله هنر اصیل “خط و خوشنویسی” در حوزه‌های هنری، توجه به آثار هنرمندان خلاق و حرفه‌ای را که با وجود استعداد و پتانسیل، هنوز فرصت مناسبی برای به نمایش درآمدن آثارشان با کیفیتی دلخواه در سطح ملی و بین‌المللی پیدا نکرده‌اند، را فراهم نماید و همچنین در حوزه گردشگری نیز دولت آتی ایشان با حمایت و تسهیل‌گری در توسعه  گردشگری، “گردشگری هنری” را نیز مدنظر قرار داده تا علاوه بر توسعه و ترویج هنرهای ایرانی و اسلامی و معرفی مقاصد و پتانسیل‌های آن مقصد، با ورود گردشگران و ارزآوری، کشور را در تحقق اقتصاد مقاومتی یاری و مردم بتوانند با رشد و توسعه‌ی اقتصادی در مقاصد بویژه مناطق روستایی و محروم، از مزیت‌های گوناگون آن، بهره‌مند شوند.

امید است با تداوم دولت تدبیر و امید، و تعامل با بخش خصوصی شاهد رونق و پیشرفت هر چه بیشتر در دو حوزه‌ی بسیار حائز اهمیت “هنر” و “گردشگری” و درخشش استعدادهای آن باشیم، تا بتوانیم قدمی هر چند کوچک ولی مؤثر در جهت سازندگی کشور عزیزمان ایران برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید