جدیدترین اخبار
۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶ اقتصادی کد خبر :156471

معرفی ۶ خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران

مروری بر ۶ خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران که می‌توانید با قیمتی پایین‌تر از معمول، از سواری با آنها لذت ببرید.

ایران کشور بزرگی است و ابعاد اقتصادی تجاری وسیعی دارد به طوری که اغلب گزارش‌های معتبر نهاد‌های مرجع اقتصادی در جهان از ابعاد عجیب بازاری ۸۰ میلیونی حرف می‌زنند که سالانه بین ۱ تا ۱٫۸ میلیون دستگاه خودرو در آن به فروش می‌رسد و حداقل ۲۰ میلیون دستگاه خودرو در طول از جاده‌های آن عبور می‌کنند. این بین در ۸۰ سال اخیر شمار زیادی از برندهای مهم جهان از اقسام آمریکایی و اروپایی و آسیایی پای به بازار ایران گذاشته‌اند و تقریبا هیچ برندی نیست که در ایران خودروهای زیادی نفروخته باشد. در چنین شرایطی اگر کمی خلاق و کنجکاو باشیم، می توانیم با چرخیدن در سایت‌های اینترنتی فروش خودرو به موارد بسیار عجیبی برخورد که خرید آنها بسیار لذتبخش و جذاب است.

خودروهای این گزارش گرچه نمونه‌های اص و کمیابی هستند که دردسرهای نگهداری آنها کم هم نیست اما برای یک عشق ماشین فرصت بی‌نظیری را فراهم می‌کنند که هیچ گاه در چنین قیمتی امکان‌پذیر نیست. فقط تصویر کنید با پرداخت مبلغی ۸۵ میلیونی صاحب یک اس‌یووی مدرن و قلدر مثل سوبارو فارستر شوید که مدل ۲۰۱۴ است و سال قبل از گمرک خارج شده. شرط دل سپردن به این گزارش با این توضیح عیان شد، کافی است زاویه دید را تغییر دهید و از ریسک نترسید. مطمئن باشید سواری با یک مرسدس بنز ام‌ال ۳۵۰ مدل ۲۰۰۸ خیلی خاطره‌انگیزتر از نشستن در کابین یک قفس متحرک مثل هیوندای توسان ۲۰۱۷ است. شک دارید اگر، گزارش را بخوانید.

پژو ۴۰۷ مدل ۲۰۰۹

کلاس: سدان متوسط شهری
کارکرد: ۸۰ هزار کیلومتر
قیمت: حدود ۶۵ میلیون تومان
نوع و حجم موتور: ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی
قدرت : ۱۳۹ اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : بدون رنگ
کمتر پیش می‌آید که سدانی فرانسوی تا این اندازه برای ایرانی‌ها محمل عشق و نفرت باشد. خودرویی به غایت زیبا که فرمی متفاوت از محصولات هم رده کره ای و ژاپنی هم عصرش داشت ولی قربانی موتور نسبتا ضعیف و قیمت گرانش شد. حالا با گذشت ۸ سال، این خودرو قیمتی مشابه یک محصول چینی مثل جک جی۵ داشته و ضمن ایمنی بسیار بالاتر، کیفیت ساخت بهتر، ظاهر لوکس‌تر و سواری نرم‌تر از امکانات بیشتری برخوردار بوده و اتاق بزرگی هم دارد. سانروف، جعبه‌دنده تیپ‌ترونیک با عملکرد عالی، صندلی‌های چرمی و برقی ۸ جهته، چراغ‌های اتوماتیک و ترمزهای قدرتمند تنها بخشی از امکانات مدرنی است که ۴۰۷ به خریدارانش ارائه می‌کند.

ولوو اس۸۰ مدل ۲۰۰۰

کلاس: سدان لوکس بزرگ
کارکرد: ۱۳۰ هزار کیلومتر
قیمت: ۸۵ میلیون تومان
نوع و حجم موتور: ۶ سیلندر ۲۹۸۰ سی‌سی توئین‌توربو
قدرت : ۲۷۲ اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : سالم
یک خودروی ایده‌آل با عمری ۱۷ ساله که هم دنده‌اتومات است، هم سانروف دارد، هم موتور ۲ توربوی بسیاری سرحال دارد و هم به سیستم نمایشگر لمسی ۶ اینچی مجهز است. در عین حال دوام و ماندگاری بالایی داشته و به دلیل استفاده از سیستم ۴ چرخ محرک توان حرکت پایدار و قدرتمند در مسیرهای زمستانی، لیز، شنی و حتی گلی را دارد. این خودرو به عنوان نسل اول سدان لوکس شرکت ولوو کار بزرگی انجام داد و در ۶ سال بیش از ۳۸۰ هزار دستگاه در بازار اروپا فروش داشت، آن هم وقتی رقبای قدری مثل ب.ام.و سری۵ و مرسدس بنز ای کلاس را پیش روی خود می‌دید. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ین خودرو با کمتر از ۶ ثانیه حیرت‌انگیز است و در عین حال راحتی اتاق مملو از چرم و چوب اس۸۰ مثال زدنی‌ است. بماند که سیستم‌های متعدد ایمنی فعال و غیرفعال اس۸۰ شما را در بدترین تصادفات هم از خطر مرگ در امان نگه می دارد. حیف نیست به جای لیفان ۸۲۰ این خودرو را نخریم؟

هوندا سیویک ۲۰۱۳

کلاس: کراس‌اوور متوسط
کارکرد: ۲۵ هزار کیلومتر
قیمت: حدود ۱۰۵ میلیون تومان
نوع و حجم موتور: ۴ سیلندر ۱۸۰۰ سی‌سی
قدرت : ۱۴۰ اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : سالم
به نسبت باقی پیشنهادات هفت صبح این نمونه کمی گران و البته معمولی است اما خب این ظاهر قضیه است. هوندا سیویک یک خودروی بی‌مرگ است که برای خانواده می تواند حداقل ۱۰ سال بدون هیچ دردسری کار کند و کمترین هزینه ممکن را هم روی دست خریدارانش بگذارد. این سدان کوچک که هم‌رده کیا سراتو، هیوندای الانترا و رنو مگان است که به لطف موتوری کم‌مصرف و اتاقی بزرگ بهترین گزینه کارکرده در مقایسه با محصولات چینی و کره‌ای موجود در بازار است. این خودرو که قربانی بازاریابی اشتباه واردکننده شد امکانات بسیار خوبی هم داشته و می‌تواند علیرغم کلاس فنی، نقش یک خودروی مدرن و آپشنال را بازی می‌کند که جادار و به نسبت ایمن هم هست.

سوبارو فارستر ۲۰۱۴

کلاس: کراس‌اوور متوسط
کارکرد: ۵۰ هزار کیلومتر
قیمت: حدود ۹۰ میلیون تومان
نوع و حجم موتور: ۴ سیلندر ۲۴۹۰ سی‌سی
قدرت : ۱۷۰ اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : سالم
این یک پیشنهاد اکازیون است. با دیدن این آگهی و حجم اختلاف قیمتی که این مدل ژاپنی با نمونه‌های ژاپنی یا کره‌ای دارد متحیر می‌شود و مالک خودرو دلیل این افت قیمت بالا را تنها ناشناخته بودن برند سوبارو و نیز نبود قطعات یدکی عنوان می‌کند. با اینحال واقعا چرا باید به این دو مورد توجه کرد وقتی کیفیت محصولات سوبارو در همه نظرسنجی‌های معتبر بالاتر از کیاهیوندای است و رضایت مشتریان از محصولات این برند بالاتر از مزدا است. اکیدا خرید فارستر مذکور توصیه می‌شود، بشتابید!

آئودی تی‌تی مدل ۲۰۰۷ کوپه

کلاس: کوپه اسپورت کوچک
کارکرد: ۹۰ هزار کیلومتر
قیمت: حدود ۱۶۰ میلیون تومان
نوع و حجم موتور: ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت : ۱۹۸ اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : بدون رنگ
این خودرو در مقایسه با خودروهای هم‌رده خود از دو شرکت ب.ام.و و بنز حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر است و در عین حال ظاهر مدرن‌تری هم دارد. تی‌تی که ۵۰ میلیون تومان از مرسدس بنز اس‌ال‌کای مدل ۲۰۰۶ ارزان‌تر است، در مقایسه با رودستر زد۴ حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر است ودر عین حال هیچ کمبودی نسبت به دو خودروی دیگر چه در بعد زیبایی و چه به لحاظ فنی ندارد.

مرسدس بنز ام‌ال۳۵۰ مدل ۲۰۰۶

کلاس: اس‌یووی لوکس متوسط
کارکرد: ۷۰ هزار کیلومتر
قیمت: حدود ۲۱۰ میلیون تومان
نوع و حجم موتور: ۶سیلندر ۳۵۰۰ سی‌سی
قدرت : ۲۸۰ اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : بدون رنگ
این بنز جسور و قلدر یک مجموعه تمام‌عیار از شکوه طراحی، امکانات مدرن، موتور قدرتمند، کیفیت ساخت خوب، ایمنی بالا و توان آفرود مثال زدنی است که با تنها ۲۰۰ میلیون تومان قیمت قابل خریداری است. سیستم صوتی هارمن کاردان این خودرو هنگام پخش موسیقی یک ارکستر واقعی است در حالی که فضای گسترده کابین به راحتی برای ۵ سرنشین بزرگسال جا دارد. البته ام‌ال با اینکه محصولی متعلق به یک دهه قبل است اما از گرمکن و سردکن صندلی‌ها، سانروف و شیب‌سنج و صندلی‌های برقی سود می‌برد. همچنین تریم چوب، چرم و مخمل که به زیبایی هرچه تمام‌تر در کابین به کار رفته در نوع خود مثال زدنی است. درباره موتور و گیربکس‌های مرسدس بنز هم لازم نیست توضیح زیادی بدهیم.

وبگردی

روی خط خبر

  • سرلشکر صفوی:آدم‌های ترسو و پولدار به جنگ نمی‌آیند
  • بیانیه وزارت خارجه درباره تحریم رئیس کل بانک مرکزی ایران
  • نبیه بری برای ششمین بار رئیس پارلمان لبنان شد
  • لودریان: مواضع آمریکا روحانی را تضعیف و اصولگرایان را تقویت می‌کند
  • اخبار بد سیاسی برای اردوغان
  • اولویت‌های اعطای تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی مشخص شد
  • تعداد پاسگاه‌های محیط بانی کشور یک ششم استاندارد جهانی است
  • سالار عقیلی: «یازده ستاره» تماماً ایرانی نیست
  • انتخابات اتاق‌های اصناف برای اولین بار الکترونیکی برگزار شد
  • زندگی قاسم افشار با صدای محمدرضا حیاتی
  • تمدید توافق اوپک و غیر اوپک را منتفی نمی‌دانیم
  • اتیوپی سفیر و سرکنسول خود در عربستان را فراخواند
  • استقبال ازبخشنامه ارزی بانکی
  • هشدار درباره چنارهای خطرآفرین شهری
  • واکنش تندگویان به ممنوعیت پخش فوتبال در کافه‌ها
  • مشکل ۳ایرانی گرفتار در آبهای امارات حل شد
  • ظریف: صحبت‌های پمپئو بی‌حساب و کتاب و خارج از نزاکت بود؛ این سخنان ارزش پاسخگویی ندارد
  • آیا دولت جدید عراق، باز هم مانند گذشته حاصل «تفاهم» ایران و آمریکا خواهد بود؟
  • صادرات دام زنده ممنوع شد
  • رشد ۲۷درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافتهای فرسوده
  • شناسایی و ساماندهی مراکز و پروژه‌های جاذب سفر شهری
  • اندونزی ورود اسرائیلی ها به این کشور را ممنوع کرد
  • رایزنی ترامپ با «این» در مورد «اون»
  • تاک شوی محمدرضا گلزار در شبکه سه
  • روزه خواری در ملاءعام جرم است؟
  • از خرید «سنگ مرداب» در مترو پرهیز کنید!
  • دلیل خوشحالی “شفر” پس از قرعه لیگ قهرمانان
  • ماجرای همبازی شدن مهران مدیری با الناز شاکردوست!
  • تداوم اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها و اعتباربخشی به چک
  • گرد و غبار ادارات کرمان را تعطیل کرد