بوی بهبود بورس

    کد خبر :156452

اکثر اعضای چشم‌انداز بورس هفته جاری را هفته‌ای مثبت برای معاملات بورس پیش‌بینی کرده‌اند.

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

نظرسنجی “تجارت نیوز” از چهره‌های شناخته شده، فعالان و تحلیل‌گران بازار سرمایه نشان از بازاری رو به رشد در هفته جاری دارد.
گروه‌هایی که اکثر بزرگان تحلیل بنیادی، تکنیکالی و اقتصادی کشور در مورد روند مثبت آن‌ها در هفته پیش رو اتفاق نظر دارند فلزات اساسی، پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و کانه‌های فلزی هستند.
به گزارش “تجارت نیوز” با رشد هزار واحدی شاخص کل بورس در ۲ روز انتهایی هفته پیش و شدت یافتن حجم و ارزش معاملات راهی به صعود و پشت سر گذاشتن قله تاریخی شاخص نمانده است.
با پایان یافتن معاملات در روز انتهایی هفته پیش، شاخص کل بورس در سطح ۸۹ هزار و ۳۳۹ واحد متوقف شد.
اما این رشد در حالی رخ داده که همگنی در سهام مختلف اتفاق نیافتاده است. به عبارت دیگر با وجودی شاخص کل بورس هفته گذشته را با رشد بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد به پایان رساند که شاخص کل هم وزن – که نشان‌گر رشد متوازن نمادهای مختلف بورس است – کل هفته را در سطح ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد درجا زده است.
این رشد اگرچه در نمادهای بزرگ بازار اتفاق افتاده اما تصنعی و به اصطلاح در راستای شاخص‌سازی نبوده است. همین عاملی است که اقبال را به سوی سهام‌داران این بازار بازمی‌گرداند.
گروه‌های پالایشی و فلزات اساسی پرچم داران رشد شاخص کل بورس در روزهای انتهایی هفته پیش بودند و اکثر اعضای نظرسنجی تجارت نیوز ادامه روند صعودی این دو گروه را در هفته جاری محتمل دانسته‌اند.
گروه پالایشی بدلیل افزایش نرخ فراورده‌های نفتی از سوی شرکت پالایش و پخش مورد توجه قرار گرفت و فلزات اساسی در پی رشد دسته جمعی نرخ‌های جهانی صعودی شد.
نرخ اکثر محصولات معدن و صنایع معدنی در هفته گذشته رشد محسوسی داشته است. قیمت هر تن مس در پی اعتصابات پرو و شیلی و تداوم کاهش موجودی انبارهای LME مجددا صعودی شد و کانال ۷ هزار دلاری را درنوردید. همچنین سنگ آهن ۸٫۵ درصد، آهن قراضه چین ۷٫۱ درصد، روی ۳٫۴ درصد، زغال‌سنگ ۵٫۱ درصد و فولاد CIS1.3 درصد رشد را به نمایش گذاشتند.
گروه کانه‌های فلزی نیز از جمله گروه‌های مورد توجه اعضای نظرسنجی در هفته جاری است. گفتنی است برخی از نمادهای این گروه بدلیل رقابت بر سر سیت‌های مدیریتی در انتهای هفته گذشته صف خرید شدند.

چشم‌انداز هفته آتی

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
۱ حمید اعرابی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت پالایشی‌ها، کانه‌های فلزی، پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی
۲ ولید هلالات فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت فلزات اساسی، پالایشی‌ها
۳ رحیم کریمی معاون گروه سرمایه‌گذاری سایپا مثبت تک سهم‌ها
۴ فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه مثبت پتروشیمی‌ها، کانه‌های فلزی
۵ محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری سرمایه و دانش خنثی پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی
۶ مهدی طحانی مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری آوای آگاه خنثی پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها
۷ مهدی میرزایی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی فولادی‌ها، تک‌سهم‌ها
۸ میثم صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه منفی تک‌سهم‌ها، انبوه‌سازی‌ها
۹ مهدی ساسانی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت فلزات اساسی، کانه‌های فلزی
۱۰ نیما آزادی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی
۱۱ امیر مقدم فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت تک‌سهم‌ها
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید