پیام محبوبیت «حاج قاسم»

    کد خبر :156395

بر کسی پوشیده نیست که «حاج قاسم» بیش از آن‌که یک ژنرال بلندپایه نظامی یا یک سیاستمدار باهوش باشد، یک «عنصر انقلابی» تمام‌عیار است؛ یک انقلابی در تراز انقلاب اسلامی.

«مهدی عرفاتی» در یادداشتی نوشت:

در هفته گذشته فضای افکار عمومی داخل و خارج ایران تحت تاثیر خبر مسرت‌بخش «پایان داعش» قرار گرفت.

خبری که سه ماه پیش حاج قاسم سلیمانی، فرمانده دلاور سپاه اسلام وعده‌اش را داده بود و پیش از موعد مقرر به این وعده عمل کرد. در این مدت علاوه بر موج احساسات مردمی و هیجانات حماسی ناشی از این پیروزی بزرگ – که همزمان در کشورهای مختلف بویژه ایران، عراق و سوریه صورت گرفت – تحلیل‌های مختلفی درباره چگونگی و چرایی این رویداد بزرگ از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران منتشر شد.

حاج قاسم سلیمانی، به عنوان نماد این فتح و ظفر مورد ستایش قرار گرفت و میلیون‌ها نفر با هر وسیله و ابزاری سعی کردند عشق، ارادت و محبت خود را نسبت به این فرمانده محبوب ابراز کنند. نظرسنجی‌ها در داخل و خارج ایران می‌گوید که «حاج قاسم» در قله محبوبیت قرار دارد و افکار عمومی فارغ از هر گرایش و سلیقه و قومی و مذهبی عاشقانه او را دوست دارند و به او افتخار می‌کنند. اما حقیقتا ریشه این محبوبیت کم‌نظیر را باید در کجا جست‌وجو کرد.

به گزارش مشرق،به نظر نگارنده، این سوال کلیدی پاسخ بسیاری از شبهات و القائات درباره انقلاب اسلامی و انقلابی‌گری را بازگو خواهد کرد.

بر کسی پوشیده نیست که «حاج قاسم» بیش از آن‌که یک ژنرال بلندپایه نظامی یا یک سیاستمدار باهوش یا هر آنچه دیگران – چه دوست و چه دشمن درباره‌اش می‌گویند – باشد، یک «عنصر انقلابی» تمام‌عیار است؛ یک انقلابی در تراز انقلاب اسلامی. «حاج قاسم» همه شاخص‌های یک عنصر انقلابی ناب – که رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۴ خرداد سال ۹۵ در مرقد امام راحل(ره) تبیین کردند – را در عالی‌ترین درجه دارد. رهبر انقلاب در سخنرانی مذکور، پنج شاخص را برای یک عنصر انقلابی برشمردند که سردار سلیمانی واجد همه آنهاست؛ پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و تبعیت نکردن از آن و تقوای دینی و سیاسی. مشی و روش و منش «حاج قاسم» در طول عمر خدمتش به نظام اسلامی و مردم، سرشار از معنویت، اخلاص، تواضع، مردمداری و ولایت‌پذیری است. او در همه امور رضایت خدا را جست‌وجو می‌کند، در مسیر تحقق آرمان‌ها و ارزش‌ها سختگیر و سختکوش است.

در برابر مردم – از هر طیف و سلیقه- فروتن و خاضع است. در محضر رهبری، سربازی عاشق و فرمانبر است. در برابر دشمنان، سختگیر، سیاس و قاطع است. شاید بشود برای حاج قاسم صدها صفت دیگر برشمرد که پیشتر گفته‌اند و خواهند گفت. اینها و صدها صفت دیگر که این سردار سرافراز همه را یکجا دارد – و اتفاقا با همین توشه پربار است که دل‌ها را به سمت خود مایل کرده است – یک واقعیت محض را اثبات می‌کند؛ این‌که اتفاقا بر خلاف القائات و شبهات دشمنان، با گذشت قریب به ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، هنوز انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی زیستن – که حاج قاسم سلیمانی نماد تام و تمام آن است – در جامعه خریدار دارد و اگر کسی همه شاخص‌های یک عنصر انقلابی را در فکر و عمل محقق کند و به لوازم و شرایط آن پایبند بماند، مورد توجه خدا و خلق خدا قرار می‌گیرد.

دشمنان جمهوری اسلامی سال‌هاست برای فرو نشاندن روحیه انقلابی‌گری در جامعه ایران نقشه می‌کشند. فقط دشمن نیست؛ عده‌ای هم در داخل دوره انقلابی‌گری را تمام شده می‌دانند و برای اثبات این ادعا، آسمان و ریسمان می‌بافند. رهبر انقلاب اما سال‌هاست بر راه و مشی انقلابی و زندگی انقلابی پافشاری می‌کنند و این راه را تنها مسیر سعادت ایران و ایرانی می‌دانند.

سردار سلیمانی در کنار همه خدماتی که به اسلام و انقلاب و ایران داشته، به همه اثبات کرد که عصر، عصر انقلابی‌گری است و مردم – حتی در آن‌سوی مرزهای ایران – نیز با انقلاب همراه هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید