درخواست کودکان ایرانی قربانی اقدامات تروریستی از دبیرکل سازمان ملل

    کد خبر :156315

جنبش بین المللی کودکان برای کودکان، به نمایندگی از کودکان آسیب دیده از تروریسم در سراسر جهان، همزمان با روز جهانی کودک در بیانیه‌ای به «آنتونیو گوترش »دبیرکل سازمان ملل، بر اهمیت حمایت جدی سازمان ملل متحد از کودکان متاثر از تروریسم تاکید و خواستار ایجاد سازوکارهای مناسب در جهت دفاع از کودکان در مواجه به این پدیده شوم شدند .

به گزارش  بازتاب ،به نقل از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم ، متن این بیانیه که در دومین همایش دادخواهی برای کودکان قربانی ترور قرائت شد ، به شرح ذیل است :

کودکان نهال ­های طراوت و شادی بخش جامعه بشری هستند، همانگونه که شکوفا شدن گل ها به طبیعت طراوت و تازگی می بخشد، کودکان نیز زندگی و پویایی را به ارمغان می آورند.

روزگار کودکی با معصومیت، صلح، شادی و مهربانی آمیخته است، اما انسانهای اهریمن صفت با خشونت و افراط گری این ملزومات را از دنیای کودکی سلب کرده و میلیون‌ها کودک همچنان با وجود مصونیت مرتکبین، با پریشانی، نگرانی و ناامنی قربانی امیال شوم آنها می شوند.

رنج کودکان از افراط گری و خشونت همواره از نسلی به نسل دیگر با شدت بیشتری تکرار شده و بشریت را دچار داغی همیشگی کرده است، آنچه این درد را تشدید می‌ کند ، پاسخگو نبودن عاملان و حامیان جنایت علیه کودکان در جهان است.

درد کودکان قربانی ترور، درد مشترک همه انسانهای شرافتمند در جهان است ، اما برخی از ملت ها همچون ایران، افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن این درد را بیشتر از دیگران احساس کرده اند ، زیرا سالیان طولانی است که تروریسم نا امنی و ویرانی‌ها را گسترش داده و میلیون‌ها کودک را با این اعمال ننگین متاثر نموده است.

نظام بین‌الملل نیز به ظاهر غیر از ابراز نگرانی و محکوم کردن جنایت علیه کودکان ابزار دیگری برای حفاظت از کودکان ندارد، میلیون‌ها کودک آواره، مجروح، کشته، یتیم دلیل گویایی بر ضعف برنامه‌های نظام بین‌الملل در دفاع از حقوق کودکان در مواجه با مناقشات مسلحانه تروریستی است. بیانات جنابعالی در پیام اخیرتان در خصوص فاجعه انسانی در یمن مبنی بر ناامیدی از همکاری عربستان برای کمک به مردم یمن مؤید دیگری بر این ادعا است.

ما کودکان آسیب دیده از تروریسم پروژه دادخواهی برای کودکان را مکانیسم موثری برای حمایت از کودکان آسیب دیده از افراط گری قلمداد کرده و معتقدیم تا زمانی که عاملان نقض حقوق کودکان در محکمه پاسخگو نباشند، جنایت علیه کودکان متوقف نخواهد شد. دادخواهی مکانیسمی است که در آن مجرمین در یک فرایند حقوقی حقایق پشت پرده جنایت را بیان کرده و دست های پنهان در هدایت و برنامه ریزی جنایت علیه بشر برای افکار عمومی روشن می شود و این حقایق موجب آرامش برای آسیب دیدگان و جامعه و در نهایت دسترسی به عدالت به عنوان تضمینی در جلوگیری از تکرار جنایت تحقق پیدا می کند .

در پایان از جنابعالی و دیگر مسئولان و نهادهای مسئول در سطح ملی و بین‌المللی درخواست می کنیم که ما را در دستیابی به اهداف این پروژه بین‌المللی یعنی ساختن جهان ایمن برای کودکان یاری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید