پرورش روحیه تحقیق و پژوهش عامل مهم در ارتقای کیفیت آموزش است

    کد خبر :156303

مدیر آموزش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پرورش روحیه تحقیق و پژوهش عاملی مهم در ارتقای کیفیت آموزش مدارس استعدادهای درخشان است،گفت: با تقویت روحیه این روحیه باید دانش آموزان را به مطالعه عمیق و مفهومی فراخواند.

به گزارش ایسنا آقامیری در نشست هم‌اندیشی مدیران و معاونین آموزشی مدارس استعدادهای درخشان سراسر استان لرستان افزود: از آنجا که دروس تکمیلی جز برنامه مصوب کمیته برنامه‎ریزی وزارت آموزش و پرورش و دارای کد سازمان پژوهش است با پیشنهاد کمیته برنامه‎ریزی استان‎ها و تایید وزارت در سامانه بکفا دبیر موظف به این مدارس اختصاص داده می‎شود.

وی از مدیران خواست تا دستورالعمل‎ها و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش را بطور کامل مطالعه و نسبت به دستورالعمل‎ها تسلط لازم را پیدا کنند.

آقامیری با تاکید بر ارتباط موثر با اولیا و تشکیل جلسات انجمن اولیا و مربیان گفت: بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش مدارس استعدادهای درخشان باید توجه کرد.

مدیر آموزش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش بر مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه و اهمیت دادن به پژوهش و تحقیق تاکید و اظهارکرد: با تقویت روحیه تحقیق و پژوهش باید دانش آموزان را به مطالعه عمیق و مفهومی فراخواند.

وی به تجهیز مدارس با امکانات آموزشی، پژوهشی و ورزشی و داشتن زیرساخت‎های لازم برای استمرار فعالیت نیز اشاره کرد و گفت: فضای فیزیکی مناسب، نیروی انسانی مجرب و تجهیزات آموزشی استاندارد از جمله مولفه‎هایی است که برای ادامه فعالیت مدارس استعدادهای درخشان مدنظر قرار می‎گیرد و هر مدرسه‎ای این مولفه‎ها را نداشته باشد از گردونه فعالیت خارج و با مدارس موفق و استاندارد تجمیع می‎شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید