مجریان انگشت‌ شماری که کمرنگ شده‌اند

    کد خبر :156218

احسان کرمی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای بازیگران در کار اجرا وجود ندارد، گفت: این مساله بسیار غم‌انگیز است که در این سال‌ها تنها پنج یا شش مجری تربیت کرده‌ایم اما اکنون هر کدام از آن‌ها به دلایلی کمرنگ هستند.

این مجری تلویزیون درباره‌ی بهره‌گیری تلویزیون از بازیگران برای اجرای برنامه‌ها، بیان کرد: من هیچ محدودیتی را باور ندارم. افراد می‌توانند وارد عرصه‌های مختلف شوند و با توجه به توانایی‌شان یا آن کار را انجام می‌دهند یا نمی‌توانند. مساله مهم این است که ما نباید خودمان را در حوزه‌های مختلف تکرار کنیم.

بازیگر سریال «هیات مدیره» ادامه داد: من مدت‌هاست اجرا را کمتر پیگیری می‌کنم. اما اگر فردی در تلویزیون مجری است و بیاید در تلویزیون نقشی را بازی کند، فایده ندارد. ما باید به قواعد بازی احترام بگذاریم به این معنی که اگر قرار است بازیگری کنیم، واقعا بازیگر باشیم نه مجری. بازیگر نباید کارهایی که به عنوان مجری جلوی دوربین انجام می‌داده را تکرار کند زیرا اشتباه است.

او با اشاره به اینکه تعداد مجریان تلویزیون بسیار محدود هستند، اظهار کرد: خلاء از جایی آغاز می‌شود که ما روند درستی برای تربیت مجریان تلویزیون نداریم تا بتوانیم مخاطب جذب کنیم. زمانی که می‌خواهیم برنامه پرمخاطب تولید کنیم، این روند باعث می‌شود تا با خلاء مجری روبه‌رو شویم. ما در حال حاضر مجریانی مانند محمدرضا شهیدی‌فرد، علی ضیاء، احسان علیخانی، فرزاد حسنی، آزاده نامداری و محمد سلوکی را داریم که هر کدام به دلایلی در تلویزیون حضور ندارند یا کمرنگ شده‌اند. من به آقای جوان و مدیری به عنوان مجری اشاره‌ای نمی‌کنم به دلیل اینکه حیطه آن‌ها بازیگری بوده است و آقای جوان خودش هم می‌گوید «من فقط مجری خندوانه‌ام و در واقع مجری نیستم.»

کرمی اضافه کرد: این مساله بسیار غم‌انگیز است که در این سال‌ها تنها پنج یا شش مجری تربیت کرده‌ایم اما اکنون هر کدام از آنها به دلایلی کمرنگ هستند. تلویزیون در این حوزه سهل‌انگارانه برخورد می‌کند.

صداپیشه عروسک «عزیزم ببخشید» با اشاره به فعالیت‌های اخیر خود گفت: من مخالف این مساله نیستم که مجری، بازیگر شود یا بازیگر، کار اجرا انجام دهد. اما به شرطی که قواعد کار را رعایت کنند. من به دلیل اینکه تمرکز خود را روی بازیگری و خوانندگی گذاشته بودم، در سال‌های اخیر کم‌تر به کار اجرا پرداختم. اخیرا به دلیل دوستی خود با آقای جوان فقط به برنامه خندوانه رفتم و از این مسئله هم راضی هستم.

او به حرفه اجرا در تلویزیون اشاره و بیان کرد: در تمام این سال‌ها یک بار هم نشده که از ما دعوت بشود تا با مدیران همفکری کنیم و نظرمان را بدانند. اگر برخی از مدیران شبکه‌هایی که با آن‌ها همکاری داشتم را در جایی ببینم، نمی‌شناسم. حرفه اجرا در تلویزیون و رادیو باید جدی گرفته شود اما با اینکه پتانسیل وجود دارد، جدی نمی‌گیرند. برای بهبود وضعیت باید کار را به کاردان سپرد.

احسان کرمی با اشاره به وضعیت تلویزیون گفت: تلویزیون در دوره‌ای به خاطر محدویت سوژه‌ها، عدم به کارگیری کارگردانان صاحب کارنامه و محدودیت‌های بسیار، دچار افت شدید مخاطب در سریال شد. همچنین در این وضعیت ماهواره‌ها هم هجوم آوردند و با خط قرمزهای نامتناهی به سریال‌سازی اقدام کردند اما در حال حاضر کارگردانانی مانند آقای میری، اسعدیان و عیاری از سینما به تلویزیون آمده‌اند و این مساله نوید روزهای بهتری را در تلویزیون می‌دهد؛ البته هنوز کارهایشان به روی آنتن نرفته است و باید صبر کنیم تا نتیجه را ببینیم. امیدوارم که دوباره اتفاق مثبتی در تلویزیون بیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید