زمان تعویض کارت ملی هوشمندتمدید نمی‌شود

    کد خبر :156170

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه زمان تعویض کارت ملی هوشمند به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود، گفت: یک میلیون و 750 هزار نفر از جمعیت 4 میلیونی هدف استان اصفهان دارای کارت هوشمند ملی شدند که این میزان کمتر از 50 درصد است.

فارس: حسین غفرانی عصر امروز در حاشیه جلسه ثبت وقایع حیاتی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال جاری 42 هزار و 25 مورد ولادت در سطح استان اصفهان داشتیم که باتوجه به 6 ماهه نخست سال گذشته که آمار ولادت 43 هزار و 400 نفر بود، کاهش رشد جمعیت را نشان می‌دهد.

وی افزود: تعداد فوت‌شدگان در 6 ماهه نخست سال حاری 11 هزار و 252 مورد بوده که این تعداد در مقایسه با مشابه سال گذشته 11 هزار و 300 مورد بوده است و اثر کاهش سالیانه رشد جمعیت در آمار 5 ساله سرشماری‌ها آشکار است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: ملاک مردم در مراجعات اداری سال آینده کارت ملی هوشمند خواهد بود؛ در ماه‌های آینده برای دریافت جمعیت بیشتری مراجعه می‌کنند و باید فرصت را غنیمت شمارند.

غفرانی گفت: کارت قدیم ملی، کارت هوشمند نیست و به هیچ وجه زمان تهیه کارت ملی هوشمند تمدید نمی‌شود.

وی بیان داشت: یک میلیون و 750 هزار نفر از جمعیت 4 میلیونی هدف استان اصفهان دارای کارت هوشمند ملی شدند که این میزان کمتر از 50 درصد است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان بیان کرد: به زودی در سراسر کشور 800 دستگاه سیار کارت ملی هوشمند و در امتداد سال جاری به اداره پست تحویل داده می‌شود که بخشی از ثبت نام روستاها را می‌توان با استفاده از فضای مجازی انجام داد و بستر دیتای آن از طریق خطوط همراه فراهم می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید