جمالی: نباید با شکست داعش از اقدامات گروه‌های تروریستی غافل شد

  • سیاسی
  • جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۴۸
    کد خبر :155999

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «بعد از شکست داعش در سوریه و عراق پازل بعدی مثلث شوم عربستان، اسرائیل و آمریکا ایجاد تنش در لبنان است» گفت: با شکست داعش نباید از گروه‌های تروریستی و تکفیری غافل شد چون آنها با تغییر نامشان اقدامات خود را ادامه می دهند.

محمدجواد جمالی اظهار کرد: با توجه به اعلام سردار سلیمانی درباره اتمام حاکمیت داعش اکنون دیگر داعش در هیچ شهری برای حکومت بر مردم سوریه و عراق نیست ولی ممکن است در آینده شاهد ترورهای کور باشیم. اقدامی که ممکن است در بسیاری از کشورهای دیگر نیز در گذشته دیده باشیم. نمونه آن اقدامات پ ک ک در ترکیه است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درباره شکست داعش گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیامشان اشاره کردند کسانی که به اعتراف خودشان ده ها میلیارد دلار برای پشتیبانی اقتصادی، نظامی و تسلیحاتی داعش و به آشوب کشیدن منطقه و ایجاد چالش در بین کشورهای منطقه کمک کردند، به این راحتی کنار نخواهند کشید و دست از اقداماتشان بر نمی دارند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بر این اساس قطعا باید منتظر تحرکات بعدی مثلث عربستان، اسرائیل و آمریکا باشیم که در آنها حاکمیت افراطی سر کار است. به نظر می‌رسد پازل بعدی را باید در کشور لبنان دنبال کرد احتمالا با محوریت فرانسه بحث موشکی ایران به عنوان محور مقاومتی در دستور کار آنها قرار خواهد گرفت.

جمالی ضمن قدردانی از مدافعان حرم، پشتیبان کنندگان جمهوری اسلامی ایران، سردار سلیمانی، فاطمیون، زینبیون و همه کسانی که از پاکستان، افغانستان و ایران و عراق و سوریه برای مقابله با داعش حضور پیدا کردند، گفت: در این شرایط باید همه هوشیاری لازم را داشته باشیم و از همه گروه های تکفیری و تروریستی غافل نشویم چون آنها با تغییر نام فعالیتشان را به نوعی دیگر برای مقابله با محور مقاومت دنبال می کنند.

در گفت‌وگو با ایسناوی در پایان گفت: با بررسی اجمالی می توان به این موضوع پی برد که محورهای مقاومت همچون حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن و حشد الشعبی در عراق در لیست گروه های تروریستی قرار گرفتند و سپاه نیز با تحریم‌هایی مواجه شده است. اینها بازوان نظامی محور مقاومت هستند که مورد هدف قرار گرفته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید