درخواست سازمان ملل از استرالیا برای محافظت از پناهجویان اردوگاه پاپوا گینه نو

    کد خبر :155949

آژانس پناهجویان سازمان ملل حفظ آرامش در اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس در پاپوا گینه نو شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش هایی درباره یورش نیروهای پلیس پاپوا گینه نو به اردوگاه آوارگان و پناهجویان در جزیره مانوس و مجبور شدن پناهجویان برای ترک این مرکز نگهداری، سازمان ملل خواستار حفظ آرامش شده است.

گزارش های خبری حاکی است، حدود 50 پناهجو روز پنجشنبه پس از یورش پلیس به این اردوگاه، مجبور به ترک آن شدند.

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما از دولت های استرالیا و پاپوا گینه نو می خواهیم تا وارد مذاکرات سازنده ای شوند تا تنش ها کاهش یافته و برای دستیابی به یک راهکار پایدار برای حل و فصل این مساله تلاش کنند.

حدود 380 پناهجو بیش از سه هفته بود که خود را در این اردوگاه حبس کرده بودند. تلاش های استرالیا و پاپوا گینه نو برای بستن این اردوگاه تاکنون به جایی نرسیده است. طی هفته های اخیر آب و برق این اردوگاه از سوی مقام های رسمی قطع شده و سازمان ملل نسبت به خطر وقوع بحران انسانی هشدار داده است.

استرالیا و پاپوا گینه نو در تلاش هستند تا مرکز نگهداری پناهجویان در جزیره مانوس را تعطیل کنند. این یکی از دو اردوگاه دورافتاده در اقیانوس آرام است که دولت کانبرا برای نگهداری پناهجویان از آن استفاده می کند. وضعیت اسف بار این اردوگاه ها با محکومیت و انتقاد شدید بین المللی روبرو شده است.

دولت استرالیا با اتخاذ سیاست های سختگیرانه مهاجرتی؛ مانع از ورود پناهجویانی می شود که قصد دارند خودشان را با قایق به مرزهای این کشور برسانند و این پناهجویان را در این دو اردوگاه بازداشت می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید