کمیسیون اروپایی خواستار تشکیل سریع دولت در آلمان شد

    کد خبر :155943

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه اروپا در آستانه تصمیم گیری‌های مهم و زیادی قرار دارد خواستار تشکیل هر چه سریع‌تر دولت در آلمان شد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه “تاگس اشپیگل” آلمان، گونتر اوتینگر، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا درباره عواقب به تعویق افتادن تشکیل دولت در آلمان هشدار داد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ایالت “بادن وورتمبرگ” در بروکسل تصریح کرد که با توجه به مسائل فوری آینده اتحادیه اروپا ما حالا نمی توانیم دو نیم سال دیگر را برای این مسئله در نظر بگیریم. در سال 2017اتحادیه اروپا منتظر برگزاری انتخابات در فرانسه بود و بعد از آن هم انتخابات در آلمان.

اوتینگر به عنوان کمیسر بودجه اتحادیه اروپا می خواهد هر چه سریع تر روی پیشنهاداتش برای چارچوب های مالی چند ساله اتحادیه اروپا که در بهار سال جاری ارائه شده است کار شود. اوتینگر تاکید کرد که برای اینکه منافع آلمان هم در این طرح در نظر گرفته شود در هفته جاری فورا به یک لیست انتظارات، اولویت ها و همچنین محدودیت ها در این راستا از طرف دولت آلمان نیاز است.

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا همچنین به این مسئله اشاره می کند که آخرین دوره کاری بزرگ کمیسیون قبل از انتخابات اروپایی بهار سال 2019 آغاز می شود. در ماه دسامبر تصمیمات زیادی درباره تقویت اتحادیه پولی و مذاکرات خروج انتظار می رود.

وی درباره از دست رقتن نفوذ آلمان در اتحادیه اروپا هشدار داده و گفت: تصمیمات درباره روی کار آوردن یک وزیر دارایی برای منطقه یورو یا گسترش صندوق ثبات اروپا به یک صندوق ارزی اروپا نمی تواند بدون آلمان تصمیم گیری شود چرا که این کشور با فاصله زیاد بزرگترین دارنده ابزار و امکانات در این راستا است. این امور آماده برای تصمیم گیری هستند و اخیرا کار آن عقب افتاده است.

بعد از شکست ائتلاف جامائیکا در آلمان این کشور همچنان تلاش می کند از این بحران سیاسی خارج شود و اروپا نیز با نگرانی به نتیجه مذاکرات و تلاش های رئیس جمهور این کشور برای رهایی از این اوضاع نگریسته است. اینکه آلمان تا چه مدت در این اوضاع باقی می ماند مشخص نیست. آنچه واضح و آشکار است این است که اروپا در اوضاعی که گرفتار بحران های مالی در بسیاری کشورهای خود و صعود پوپولیسم و بحران ترور و مهاجرت و بسیاری مسائل و مشکلات دیگر است به آلمان به عنوان یک مهره پایدار و تزلزل ناپذیر نیاز دارد.

شب گذشته بعد از گفت‌وگوی رئیس جمهور آلمان با رئیس حزب سوسیال دموکرات، این حزب که قبلا پیوستن خود به اپوزیسیون را اعلام کرده و گفته بود دیگر در دولت ائتلاغی آینده مشارکت نمی کند آمادگی خود برای مذاکرات را اعلام کرده و کمی از موضع سابق خود کوتاه آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید