بخشودگی سود و وجه التزام 160 هزار خانوار روستایی

    کد خبر :15589

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در اجرای مرحله نخست تبصره 35 در سال گذشته، مبنی بر بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات زیر یکصد میلیون تومان تعداد 160 هزار پرونده تعیین تکلیف شد.

به گزارش بازتاب از روابط عمومی بانک کشاورزی، شهید زاده روز شنبه 23 اردیبهشت در همایش سراسری مدیران این بانک ضمن اعلام این خبر افزود:  مشکل این 160 هزار خانوار که از حوادث و بلایای طبیعی خسارت دیده بودند پس از  18 سال برطرف  شد .

وی با اشاره به نقش دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در اجرایی شدن این طرح خاطر نشان کرد: با توجه به عملکرد مناسب بانک کشاورزی و با هماهنگی دکتر نوبخت ، مبلغ 1000میلیارد تومان برای اجرای مرحله دوم این طرح برای تسهیلات کمتر از 250 میلیون ریال  اختصاص یافت.

شهیدزاده با بیان اینکه استقبال خوبی از این طرح شده است گفت:  پیش بینی می شود  پرونده حدود 350 هزار نفر  تعیین  تکلیف شود.

 مدیر عامل بانک کشاورزی از پرداخت مبلغ 44 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان در دولت تدبیر و امید خبر داد و  افزود: با پرداخت این مبلغ در قالب 130 هزار فقره تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی سطح مکانیزاسیون کشاورزی در کشور در دولت تدبیر و امید 61 درصد افزایش یافت که این امر سبب بهبود تولید شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته 11 میلیون و 500 هزار تن گندم کشاورزان به مبلغ 147 هزار میلیارد ریال خریداری و با برنامه ریزی دولت و بانک کشاورزی این مبلغ در کوتاه ترین زمان به کشاورزان پرداخت شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی  میزان گندم  خریداری شده از کشاورزان در سال   91-92  را سالانه حدود 2.4میلیون تن  و میزان واردات این محصول را بیش از شش میلیون تن اعلام کرد و  اظهارداشت: این درحالی است که سال گذشته و سال جاری علی رغم  اینکه سطح زیر کشت افزایش نیافت ، در تولید گندم خودکفا شدیم.

 شهید زاده در بخشی از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه در مناظره های گذشته ریاست جمهوری به نظام بانکی ظلم شده است؛ افزود:  90 درصد از  تسهیلات بانک کشاورزی به صورت ضمانتی و در تسهیلات بالاتر از یک میلیارد ریال با گرفتن حداقل وثیقه ها ارائه خدمات می شود که این امر جز با کمک  دولت  و نظامی که می خواهد به تولید توجه کند، میسر نمی شد.

وی پرداخت تسهیلات به کشت های گلخانه ای و هیدرو پونیک در سطح 1500 هکتار- که 700 هکتار آن اجرایی شده است- پرداخت  26هزار میلیاردریال تسهیلات که موجب بازگشت 7هزار بنگاه اقتصادی به چرخه تولید شد را بخش مهمی از اقدامات بانک کشاورزی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این بانک حدود 32 درصد از برنامه های اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به  تعهدات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه  تولید 20هزارتن ماهی اضافه کرد: این  میزان از سوی بانک مصوب شده و 10 هزار تن آن در جنوب و شمال کشور به مرحله تولید رسیده است.

وی در پایان با لازم الاجرا دانستن سیاست های مقام معظم رهبری و برنامه های  دولت تدبیر وامید گفت: بانک کشاورزی به عنوان سازمان یادگیرنده و منعطف تلاش می کند سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت تدبیر وامید را  اجرا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید