فرانسه برنده بازی برگزیت شد!

    کد خبر :155748

بریتانیا روز چهارشنبه به طور رسمی اعلام کرد، در سال جاری میلادی با یک پله نزول، دیگر پنجمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب نمی‌شود.

الهام میرمحمدی: فیلیپ هاموند، رئیس خزانه بریتانیا روز چهارشنبه به طور رسمی کاهش رشد اقتصادی این کشور را تائید کرد و در سخنرانی‌اش درباره بودجه کشور و رتبه‌بندی جدید در سال جاری گفت: در سال ۲۰۱۷، بریتانیا ششمین اقتصاد بزرگ جهان است.

به گزارش  بازتاب به نقل از سی‌ان‌ان، در حالی که روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری رشد اقتصادی یک کشور وجود دارد، وزارت خزانه‌داری انگلیس با تکیه بر تولید ناخالص داخلی کشورها که در اکتبر گذشته از سوی صندوق بین‌المللی پول منتشر شده بود، به تایید بیانیه خود پرداخت.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که در رتبه‌بندی اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۷، فرانسه موفق شد با اندکی رشد از بریتانیا پیشی بگیرد. اما پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ اختلاف رشد اقتصادی میان دو کشور به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

به گفته صندوق بین‌المللی پول، از سال ۲۰۱۳ تاکنون، این نخستین بار است که فرانسه در جایگاه بالاتری نسبت به بریتانیا قرار می‌گیرد.

این تغییر در رتبه‌بندی نشان‌دهنده کاهش شدید در رشد اقتصادی بریتانیا است. از ژوئن سال ۲۰۱۶ که بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، ارزش پوند به شدت سقوط کرد که افزایش قیمت‌ها و افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده را به دنبال داشته است.

روز چهارشنبه نیز، دفتر مسئولیت بودجه بریتانیا، پیش‌بینی‌ خود از رشد اقتصادی بریتانیا در سال ۲۰۱۷ را از ۲ درصد به ۱٫۵ درصد کاهش داد. بر اساس این پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸، ۱٫۴ درصد و در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، ۱٫۳ درصد باشد.

بر اساس پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، هند در سال ۲۰۱۹ از انگلیس و فرانسه سبقت خواهد گرفت.

از دست دادن جایگاه پنجم در این فهرست و واگذار کردن آن به یک رقیب اتحادیه اروپا، خبر ناخوشایندی برای سیاستمداران بریتانیایی است که استدلال می‌کنند با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اقتصاد این کشور عملکرد بهتری خواهد داشت.

این در حالی است که دیوید دیویس، مذاکره‌کننده ارشد بریتانیا در مذاکرات برگزیت در ماه سپتامبر اعلام کرد که کشورش پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است.

اما انتظار می‌رود این کشور در سال‌های آینده با کاهش رشد اقتصادی بیشتری مواجه شود؛ چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها هند در سال ۲۰۱۹ از انگلیس و فرانسه سبقت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، رتبه‌بندی کشورها بر اساس رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۷ به شرح زیر است:

ایالات متحده آمریکا: ۱۹٫۴ تریلیون دلار
چین: ۱۱٫۹ تریلیون دلار
ژاپن: ۴٫۹ تریلیون دلار
آلمان: ۳٫۷ تریلیون دلار
فرانسه: ۲٫۵۷۵ تریلیون دلار
بریتانیا: ۲٫۵۶۵ تریلیون دلار
هند: ۲٫۴ تریلیون دلار

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید