دلیل حمایت دولت از سه پیام‌رسان بومی چیست؟

    کد خبر :155697

یکی از تولیدکنندگان اپلیکیشن پیام‌رسان بومی در سؤالی از وزیر ارتباطات درباره دلیل حمایت از تنها سه پیام‌رسان بومی که در آینده به عنوان مجاز معرفی می‌شوند پرسید و آذری جهرمی دلیل این موضوع را پاسخ گفت.

به گزارش  پویا؛ چندی پیش کانال ارتباطی وزیر ارتباطات در یکی از شبکه‌های اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو اعلام کرد که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام‌رسانهای بومی، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هزینه استفاده از پیام‌رسانهای مجاز را در شبکه‌های تلفن همراه و ثابت یک سوم نرخ اینترنت تصویب کرد.

با توجه به اینکه مرکز ملی فضای مجازی متولی بحث ساماندهی پیام‌رسانهای اجتماعی بومی در راستای مصوبات مربوطه شورای عالی فضای مجازی است، تاکنون اسامی این پیام‌رسانها مطرح نشده است.

اما شواهد و اظهارات یکی از تولیدکنندگان پیام‌رسانهای بومی نشان می‌دهد که ظاهرا مرکز ملی فضای مجازی بعد از جلساتی که با تولیدکنندگان پیام‌رسانهای داخلی داشته، قرار است سه پیام‌رسان بومی را به عنوان مجاز معرفی کند تا از آن پس استفاده کلیه مسئولان، دستگاه‌های دولتی و حتی رسانه‌ها تنها از طریق این بسترها باشد.

در این رابطه مهدی انجیدنی؛ بنیانگذار پیام‌رسان “گپ” از وزیر ارتباطات پرسید که “چرا دولت و وزارت ارتباطات به جای حمایت از صنعت پیام‌رسان داخلی، تنها سه پیام‌رسان خاص را مورد حمایت و عنایت قرار داده است؟ و معیار انتخاب این سه پیام‌رسان چه چیز بوده است؟”

بیشتر بخوانید:

هزینه استفاده از پیام‌رسانهای مجاز بومی مشخص شد

آذری جهرمی هم در پاسخ گفت: وزارت ارتباطات تصمیم‌گیرنده در این باره نبوده و تصمیمات توسط کمیسیونهای مرکز ملی فضای مجازی اتخاذ شده است؛ مراتب اعتراض شما را منعکس خواهم کرد.

به گزارش تسنیم، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات به دنبال ارائه تسهیلات برای پیام‌رسانهای بومی هستند و قرار است به پیام‌رسانهای مجازی که به زودی اعلام می‌شوند، تسهیلات ویژه‌ای درباره فضا و هزینه‌های اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات داده شود.

علاوه بر این موارد، وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود قول پرداخت وام وجوه اداره شده با بهره کم را نیز به فعالان این بخش داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید