نماینده ایتالیا در آژانس: برجام تضمینی برای امنیت کل جهان است

    کد خبر :155562

نماینده دائم ایتالیا در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: برجام تضمینی برای امنیت کل جهان است و از تمام طرفها می خواهیم که به آن پایبند باشند.

‘ماریا آسونتا آچیلی ساباتینی’ ( Maria Assunta Accili Sabbatini) در گفتگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه نشست شورای حکام آژانس در وین گفت: ما گزارش جدید مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را گزارشی صحیح و بیانگر اوضاع می دانیم.
وی افزود: ما همه طرفها را تشویق می کنیم که به توافق هسته ای پایبند باشند زیرا برجام واقعا نوعی تضمین برای امنیت کل جهان است. ایران به نوبه خود به تعهداتش در برجام عمل کرده است. ما از جمهوری اسلامی ایران و همچنین از همه طرفهای دیگر می خواهیم که به برجام پایبند باشند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره موضع رئیس جمهوری آمریکا و ادعای نقض برجام از سوی ایران، گفت: من می توانم درباره موضع ایتالیا اظهار نظر کنم و از نظر ما ، ایران تمام اقدامات مقرر را انجام داده است.
به گزارش ایرنا، نشست فصلی شورای حکام آژانس از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز به وقت محلی (13 به وقت تهران) پشت درهای بسته و با سخنرانی «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس آغاز شد.
آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس گفت: تعهدات مرتبط با هسته ای ایران تحت برجام در حال اجرا هستند.
مدیر کل آژانس ادامه داد: همانطور که گزارش تازه من درباره راستی آزمایی و نظارت در ایران ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت نشان می دهد، آژانس به تایید و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط با هسته ای ایران تحت برجام ادامه می دهد. تعهدات مرتبط با هسته ای ایران تحت برجام در حال اجرا شدن هستند.
آمانو افزود: آژانس همچنان به تایید عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده ایران طبق توافق پادمانی، ادامه می دهد. ارزیابی ها در ارتباط با فقدان مواد و فعالیتهای هسته ای اعلام نشده در ایران ادامه دارد.
وی در پایان تاکید کرد: آژانس تا امروز به تمام مکانهایی که نیاز به بازدید داشته اند دسترسی داشته است.
آمانو ساعت 14و 30 دقیقه (17 به وقت تهران) در یک کنفرانس خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ خواهد داد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید