نماینده تهران: زنان در فضای کنونی شهری مجالی برای پیشرفت ندارند

    کد خبر :155528

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در فضاهای شهری ما زمینه پیشرفت برای مردان بسیار مناسب تر از زنان است و در آن کمتر به بانوان توجه شده است.
پروانه مافی روز پنجشنبه در همایش ‘جهانی به سوی امنیت و عدالت برای زنان’ در مشهد افزود: باید در شهرها و استان های ما فضای لازم در اختیار بانوان قرار گیرد تا جامعه از استعدادهای خدادادی و ظرفیت های گسترده این قشر از جمعیت نیز بهره مند شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز فضای حاکم بر شهرهای ما مناسب حضور زنان نیست و در این شرایط روحیه کنشگری، فعالیت، ایجاد تولید و خلاقیت آنان اگر نگوییم نابود می شود، اما به شدت ضعیف و رقیق می شود.

وی اظهار کرد: زنان 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و در این شرایط در واقع نیمی از جمعیت تضعیف و کنار گذاشته می شود چون فضایی برای رشد لازم را ندارند.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع حقوق شهروندی گفت: امروز در اسنادی که برای حمایت از حقوق شهروندی تنظیم شده نیز نگاه به حقوق زنان بسیار ضعیف است و در یکی از 12 ماده ای که به حقوق زن اشاره دارد موضوع شهر و فضاهای شهری دیده شده که آن هم به صورت جدی به موضوع زنان نپرداخته است.

مافی ادامه داد: بحث زنان و سهم آنان از شهرها بسیار مهم است و در واقع در مباحث حقوق شهروندی باید به حق زنان از پایه و اساس پرداخته و توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در این فضا به نقش زنان در حوزه شهری هم کمتر پرداخته شده است، افزود: امروز از 22 منطقه شهرداری تهران تنها یک یا 2 مورد در اختیار بانوان است و نیز در 40 سازمان و شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در اختیار زنان گذاشته نشده است و اگر هم باشد به تعداد انگشتان دست نمی رسد.

به گزارش نامه نیوز،همایش یک روزه جهانی به سوی امنیت و عدالت برای زنان، به همت کانون زنان حقوقدان خراسان رضوی ‘سورا’ با حضور جمعی از کارشناسان و فعالان استانی و کشوری در حوزه حقوق زنان در مشهد برگزار شد.

این چندمین همایش از این دست است که توسط این تشکل با محوریت وضعیت حقوق زنان، کودکان و نیز حقوق شهروندی در یک سال اخیر برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید