سازمان ملل و آمریکا اطلاعاتی از فراریان داعش به آنکارا نمی دهند

    کد خبر :155496

مقامات ترکیه می گویند آمریکا، سازمان ملل و ائتلاف آمریکایی از محل اختفای فراریان داعش از رقه اطلاعاتی در دست دارند که آن را در اختیار آنکارا قرار نمی دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از حریت، مقام های ترکیه اعلام کردند که تا به حال هیچ اطلاعاتی در مورد آن دسته از فراریان داعش که ماه گذشته از استان رقه گریختند به دست نیاورده است.

ترکیه معتقد است به احتمال زیاد این دسته از فراریان داعش جایی بیرون از خاک سوریه کمین کرده و مشغول برنامه ریزی برای تهدید خاک ترکیه و یا کشورهای اروپایی هستند.

بر اساس این گزارش، مقام های ترکیه در این باره با رویترز گفته اند که تاکنون ردپایی از فراریان داعش در خاک ترکیه پیدا نکرده اند.

در همین راستا یک مقام ترکیه که نامی از وی برده نشده، می گوید: اگر سازمان ملل و یا نیروهای ائتلاف اطلاعاتی در مورد فررایان داعش از رقه به دست آورده که آن را در اختیار ترکیه قرار نداده اند، چگونه می توانیم به اتفاق هم علیه تروریسم مبارزه کنیم؟

مقام های ترکیه معتقدند ائتلاف علیه داعش اطلاعاتی از محل اختفای فراریان داعش در دست دارد که در اختیار این کشور قرار نمی دهد.

لازم به ذکر است ترکیه پیشتر آمریکا و گروه های کردی تحت حمایت این کشور در سوریه را متهم به کمک به اعضای داعش و خانواده های آنها برای فرار از رقه کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید