عضو مجمع تشخیص: با حذف دلار از معاملات، ارزش پول کشور را حفظ می کنیم

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۳۵
    کد خبر :155461

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با حدف دلار از معاملات، می توانیم ارزش پول کشور را حفظ کنیم و دولت های منطقه با همکاری هم می توانند اقدامات موثری در مقابل ترور اقتصادی انجام دهند.

احمد توکلی روز پنجشنبه در سلسله برنامه های جهان بدون ترور در شهرستان صومعه سرا ، با بیان اینکه خوی جهانخواری و استکباری از ویژگی بارز سیاست های آمریکاست، افزود: آنها برای پایداری خود نیاز به خونریزی و ترور دارند و به فکر دیکته کردن سیاست های خویش به دنیا هستند ولی باید بدانند که دوران این رویکردها به پایان رسیده است.
وی با اشاره به سیاست چپاول ملت ها از سوی دولت های استکباری ادامه داد: حضور کشورهای سلطه گر در منطقه ما، بخاطر نفت است تا سلطه خود را از لحاظ اقتصادی حفظ کنند و با همکاری برخی دولت ها همچون آل سعود، قیمت نفت را به دست گرفته اند تا کشورها را از لحاظ اقتصادی فلج کنند.
توکلی با تصریح اینکه باید ضد ظلم و ضد سلطه گران باشیم، گفت: تروریسم اقتصادی، پدیده شوم دنیا امروز است و می توانیم با حذف دلار و استفاده از ارز هر کشور در معاملات، ارزش پول کشور را حفظ کنیم و دولت های منطقه با همکاری هم می توانند اقدامات موثری در مقابل ترور اقتصادی انجام دهند.
وی آگاه سازی دانش آموزان در برابر تروریسم را امری حیاتی دانست و افزود: هدف غایی این همایش ها گفتمان سازی برای ایمن سازی و اصلاح ساختارهای آسیب پذیر در برابر پدیده تروریسم است .
به گزارش ایرنا ، سلسله همایش های جهان بدون ترور با هدف توانمندسازی و آگاه سازی دانش آموزان در برابر تروریسم اقتصادی، به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان در سالن فارابی شهرستان صومعه سرا برگزار شد.
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید