مناسبات رو به رشد تهران – پاریس، نقشی سازنده در تحولات منطقه ایفا کرده است

    کد خبر :155448

‘ابوالقاسم دلفی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 24 تصریح کرد: مناسبات رو به رشد تهران – پاریس، نقشی سازنده در تحولات منطقه خاورمیانه ایفا کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در مصاحبه با شبکه خبری فرانس 24 فرانسه با بیان این مطلب، افزود: جمهوری اسلامی ایران در همکاری با فرانسه براساس منافع دو طرف که از زمان امضای توافق هسته ای بیشتر شده اند و نیز با در نظر گرفتن نقش و جایگاه منطقه ای مهم دو کشور عمل می کند و دیدارها و تماس های تلفنی روسای جمهوری دو کشور نقش موثری در زمینه تقویت فضای روابط و کاهش تنش ها در خاورمیانه و خلیج فارس داشته است.
دلفی در پاسخ به سوالات متعدد مجری شبکه تلویزیونی فرانس 24 در مورد سفرهای مقامات عالی رتبه دو کشور از جمله سفرهای روسای جمهور و موضوع تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران اظهار داشت:: سفر ‘ژان ایوز لو دریان’ وزیر امور خارجه فرانسه که برای تاریخ 20 نوامبر ( 29 آبان 96) تعیین شده بود به دلیل درخواست طرف فرانسوی مبنی بر سفر پیش بینی نشده ایشان به میانمار، باهدف بررسی وضعیت حقوق بشر در این کشور، تغییر کرد و از مسیر ارتباطات دیپلماتیک در حال گفت و گو برای هماهنگی این سفر هستیم. لذا سفر نه تعویق پیدا کرده است و نه لغو شده است.
سفیر کشورمان در پاریس در پاسخ به سوال مجری درخصوص اجلاس 12 دسامبر ( 21 آذر 96) تغییرات آب و هوا در پاریس و دعوت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از روحانی اظهار داشت: در این باره نیز دعوتنامه را دریافت کرده ایم که با توجه به ضرورت انجام هماهنگی های مورد نیاز و کثرت سفرهای رئیس جمهوری ایران، در حال بررسی آن هستیم .
دلفی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال انجام ملاقات های دو جانبه میان مقامات دو کشور در فرانسه، تصریح کرد: انجام ملاقات های دوجانبه امری طبیعی است. ملاقات های حاشیه ای از ضروریات این گونه اجلاسها است.
سفیر کشورمان در بخش دیگری از گفت و گوی خود به تحولات لبنان در روزهای اخیر اشاره و یادآور شد: بازگشت امنیت و صلح وثبات به لبنان مورد تاکید است و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه آرامش و بازگشت لبنان به وضعیت عادی، ستودنی است.
به گزارش ایرنا، دلفی در ادامه تصریح کرد: معتقدم که حزب الله لبنان بخشی از جامعه لبنانی ، پارلمان لبنان و بخشی از کل لبنان است که از این کشور و از آزادی لبنان دفاع می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید