برگزاری انتخابات و مسائل امنیتی محور گفتگوهای نخست وزیر عراق با عمار حکیم

    کد خبر :155383

نخست‌وزیر عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور بر لزوم پایبندی به زمان در برگزاری انتخابات و اهمیت آگاهی نسبت به چالش‌هایی که داعش علیه غیرنظامیان ایجاد می‌کند، تاکید کردند.

به گزارش  بازتاب به نقل از سایت سومریه نیوز، در بیانیه صادره از سوی دفتر عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق آمده است : حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و عمار حکیم با یکدیگر دیدار و در خصوص اوضاع امنیتی و سیاسی، زمان قانونی برای برگزاری انتخابات، آمادگی‌های دولتی و قوانین لازم الاجرا در مورد این مسئله گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است که حکیم در این دیدار بر اهمیت پایبندی به زمان‌ در برگزاری انتخابات تاکید کرد. زیرا انتخابات ستون اقدامات انتخابی است. وی همچنین بر اهمیت پیروزی در بخش خدمات و مبارزه با فساد تاکید کرد. زیرا این موارد از مهمترین مسائلی است که عراق در مرحله آتی با آن روبرو است.

رئیس جریان حکمت عراق تلاش‌های دولت و سرویس‌های امنیتی، نظامی و حشد شعبی و همچنین تمامی گروه‌های حمایت کننده را که موجب پیروزی بر داعش شد ستود.

حکیم در این دیدار بر لزوم آگاهی نسبت به چالش‌های امنیتی که داعش برای اثبات وجودش با هدف قرار دادن غیرنظامیان ایجاد می‌کند تاکید کرد.

وی با اشاره به بحران ایجاد شده با اقلیم کردستان گفت: ما تمامی گروه‌ها را به گفت‌وگوی عمیق و جدی طبق قانون اساسی و پایبندی به توصیه‌های مرجعیت که مبنی بر پایبندی به متن و روح قانون اساسی است فرا می‌خوانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید