وزش باد، مهار آتش جنگل گالیکش را مشکل کرد

    کد خبر :155213

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که مهار آتش در بخشی از جنگل های منطقه تنگراه شهرستان گالیکش در شرق استان با وجود تلاش ماموران منابع طبیعی و نیروهای مردمی، به دلیل وزش باد مشکل شده است.

ابوطالب قزلسفلو اظهار داشت: حریق از روز گذشته در این نقطه از جنگل های استان در منطقه ای سخت گذر و کوهستانی رخ داده و تلاش برای مهار آن ادامه دارد.

وی گفت: برای تداوم عملیات مهار آتش امکانات تامین و مشکل نیروی انسانی وجود ندارد و حدود 80 تن از نیروهای مردمی، بسیج، منابع طبیعی، محیط زیست ودستگاه های مرتبط از سه شنبه شب برای اطفای حریق این منطقه و دیگر بخش های جنگل های استان در حال تلاش هستند.

قزلسفلو در خصوص استفاده از چرخبال برای شتاب بخشیدن به کار اطفای حریق در جنگل های تنگراه افزود: به علت سخت گذر بودن و نبود محل نشست و برخاست، امکان استفاده از چرخبال وجود ندارد.

از عصر سه شنبه هفته جاری حدود 21 نقطه از عرصه های منابع طبیعی گلستان واقع در شهرستان های گرگان، آزادشهر، گالیکش، مینودشت، رامیان و کلاله دچار آتش سوزی شده بود که بیشتر این مناطق با تلاش نیروهای مردمی و منابع طبیعی مهار شده است.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای 452 هزار هکتار عرصه جنگلی است و هر چند وقت یکبار شاهد آتش سوزی در این عرصه ها به خاطر سهل انگاری افراد هنگام حضور در این مناطق و گسترش آن به دلیل وزش باد و گرمای هوا هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید