واکنش ها به عقب نشینی الحریری از استعفا

    کد خبر :154899

پس از سخنان امروز «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در درنگ نسبت به تقدیم استعفا به رئیس جمهوری، شخصیت های لبنانی از این تصمیم استقبال کردند و خواستار گفت و گوهای ملی برای حل اختلافات موجود در موضوعات مختلف شدند.
به گزارش ایرنا برخی واکنش ها به تصمیم نخست وزیر لبنان به شرح زیر است:

**«سلیم جریصاتی» وزیر دادگستری: سخنان الحریری به این معناست که از نظر قانون اساسی لبنان عملا هیچ استعفایی رخ نداده است و دولت کماکان به کار خود ادامه می دهد.

**«ایلی الفرزلی» معاون سابق رئیس پارلمان: سخنان الحریری موجی از آرامش را در داخل کشور ایجاد کرد و مورد استقبال همه در داخل کشور واقع شد. باقی ماندن الحریری در منصب نخست وزیری به مصلحت لبنان و عامل ثبات داخلی است.

**«ملحم الریاشی» وزیر اطلاع رسانی: تامل در استعفا فکر بدی نیست و ما از این مساله غافلگیر نشدیم. درنگ کردن اقدامی ضروری است اگر امید به نتیجه مثبتی وجود داشته باشد.

**«میریام سکاف» رئیس فراکسیون مردمی در پارلمان: تصمیم حکیمانه و وطن دوستانه ای بود و از خارج دیکته نشده بود.

**«فارس سعید» نماینده سابق: الان توپ در زمین میشل عون است و رئیس جمهوری باید با حزب الله گفت و گو کند و آن را به پایبندی به قانون و توافق طائف مجاب کند. تعلیق استعفا با هدف فرصت دادن به عون انجام شد.

**اسقف «سمیر مظلوم» نماینده پارلمان: تصمیم الحریری برای تامل در تقدیم استعفا حکیمانه بود/ لبنان تنها از طریق گفت و گو اداره می شود.

**«احمد فتفت» نماینده پارلمان: استعفای الحریری به خاطر اختلالات موجود در کشور بود. رئیس جمهوری و حزب الله باید تصمیم بگیرند که می خواهند با کشور چه کار کنند.

**«وئام وهاب» وزیر سابق: حال که نخست وزیر سعد الحریری در تقدیم استعفا درنگ کرده و ما شاهد این موضع مسئولانه از او بودیم باید دولت درباره برخی مسائل ضروری گفت و گو کند.

**«میشل معوض» فعال سیاسی: نزاع بزرگی در منطقه است و ما دو گزینه پیش روی خود داریم: یا وارد این نزاع شویم یا اینکه در مصالحه داخلی لبنانی تجدید نظر کرده و همه به لبنان برگردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید