سعد الحریری در جمع هوادارانش: کنار شما باقی خواهم ماند /«لبنان» اولویت نخست است

    کد خبر :154880

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در جمع هوادارانش گفت: شعار ما همواره این خواهد بود که «لبنان در اولویت نخست است.»
الحریری که امروز چهارشنبه از تصمیمش برای تقدیم استعفا به رئیس جمهوری صرفنظر کرد خطاب به هوادارانش که در اطراف خانه اش در مرکز بیروت جمع شده بودند، افزود: این لحظه، لحظه فراموش نشدنی در بین شماهاست که به همه دنیا وفاداری و صداقت را آموختید.«سعد رفیق الحریری» در بین شما و یکی از شماهاست تا به شما بگوید: ممنونم!

به گزارش ایسنا، الحریری گفت: به شماهایی که به اینجا آمده اید تا خوش آمد بگویید و از سلامتی ام مطمئن شوید می گویم: کنار شما باقی می مانم و مسیر آزادی و ثبات لبنان و عرب بودن لبنان را ادامه دهم.

سعد الحریری نخست وزیر لبنان امروز چهارشنبه در اولین اظهارنظر پس از ورود به بیروت گفت: امروز من پیشنهاد استعفایم را با «میشل عون» رئیس جمهوری مطرح کردم و او خواست تا در این موضوع درنگ کنم و من این خواسته را پذیرفتم.

او دیشب پس از 18 روز به بیروت بازگشت و امروز در مراسم روز استقلال لبنان شرکت کرد.

سعد الحریری پیش تر گفته بود که وی قرار است استعفایش را تقدیم رئیس جمهوری لبنان کند.او روز شنبه (13 آبان-4 نوامبر) در حالی که در عربستان سعودی بود از سمتش کناره گیری کرد.

مقام های لبنانی از جمله میشل عون رئیس جمهوری لبنان استعفای او را زیر فشار عربستان دانستند. عون به تصریح گفت که نخست وزیر لبنان در ریاض در بازداشت است و این مساله اقدام خصمانه علیه لبنان است.

به دنبال اجماع ملی در لبنان، مقام های این کشور یک رشته تماس ها و دیدارهایی را با مقام ها و دیپلمات های کشورهای دیگر ترتیب دادند که نقش مهمی در همراهی این کشورها با موضع لبنان داشت.

سرانجام با پادرمیانی فرانسه، سعد الحریری شنبه گذشته پس از دو هفته حضور در ریاض به پاریس رفت و سرانجام سه شنبه شب به بیروت بازکشت. الحریری امروز در کنار عون و بری در مراسم روز استقلال لبنان حاضر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید