منع ساخت‌وساز در حریم گسل‌های تهران قانونی شد

    کد خبر :154784

رئیس پژوهشکده زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تصویب قانون منع ساخت‌وساز در حریم گسل‌های تهران خبر داد و گفت:‌ این قانون برای کلان‌شهرهای مشهد، تبریز و کرج در حال تصویب شدن است.

دکتر علی بیت‌اللهی روز چهارشنبه، اول آذر ماه در نشست ارائه یافته‌های علمی تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به گسل‌های تهران افزود: به منظور ایمن‌سازی، قانون منع ساخت‌وساز در حریم گسل‌های تهران را مصوب کردیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در نقشه‌های معماری شهرسازی تهران این حریم‌ها مشخص شده است و با این قانون ساخت‌وساز سازه‌هایی چون سازه‌های خطرساز، بیمارستان‌ها و برج‌های بلندمرتبه بر روی حریم گسل‌های تهران ممنوع خواهد شد.

بیت‌اللهی با تاکید بر اینکه ۵۵ کیلومترمربع تهران در حریم گسل‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد:‌ این قانون برای کلان‌شهرهای تبریز، کرمان، کرج و مشهد در حال پیگیری است که به مراحل نهایی نزدیک شده است.

رئیس پژوهشکده زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه این مصوبه به منظور کنترل ساخت‌وسازها در شهر تهران است، اضافه کرد: کلان‌شهرها به شهرهایی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر به بالا گفته می‌شود و بر اساس توافق‌های صورت‌گرفته، ساخت‌وساز در حریم گسل‌ها ممنوع و در صورت اجرای آن گام بزرگی در کاهش خسارات ناشی از زلزله برداشته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید