ایران دارای ارزان‌ترین اینترنت جهان است

    کد خبر :154590

یک پژوهش جدید در بریتانیا نشان داد ایران به لحاظ قیمت اینترنت، رتبه اول اینترنت ارزان در جهان را دارد.

به گزارش فرارو، وبگاه بریتانیایی ریجیستر در گزارشی به قیمت اینترنت در ایران پرداخت و نوشت: آیا از افزایش پیوسته قیمت پهنای باندتان خسته شده‌اید؟ پس چرا به ایران نمی‌روید؟

طبق یک تحقیقی که امروز منتشر شده، ایران دارای ارزان‌ترین پهنای باند در جهان است.

پژوهشی که به طور مشترک توسط شرکت تحقیقاتی بی‌دی‌آرسی کانتی‌ننتال (BDRC Continental) و وبگاه کی‌بل (cable) انجام شده، ۱۹۶ کشور جهان را به لحاظ قیمت ماهانه اتصال پهنای باند رتبه‌بندی کرد.

ایران از میان ۱۹۶ کشور جهان به لحاظ قیمت ارزان اینترنت رتبه اول را کسب کرد. میانگین هزینه ماهانه قیمت اینترنت در ایران 5.37 دلار است. در این رتبه بندی، اوکراین با میانگین هزینه ماهانه 5.52 دلار در رتبه دوم قرار دارد. کشور بورکینا فاسو با هزینه 954.54 دلار در ماه برای کاربران، گران‌ترین اینترنت جهان را دارد و رتبه ۱۹۶ را کسب کرد.

دان هودل، تحلیلگر امور ارتباطات، درباره وجود تفاوت‌های عجیب بین قیمت اینترنت در کشورهای جهان به ریجیستر گفته “هر کشوری داستان خاص خودش را دارد. اما ایران قطعا یک کشور عجیبی است. زیرا این کشور بسیار منزوی است و دارای کمترین ارزش پول بر روی کره زمین است. این کشور بسیار توانمند است که کارهای خودش را انجام دهد.”

هودل اظهار کرد که برای کشورهایی که دارای ارزش پول پایین یا نوسان‌دار هستند، فروش پهنای باند با ارز خودشان غیر معمول است. بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی برای باثبات کردن قیمت‌ها، از دلار برای شارژ بسته‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

در بورکینا فاسو دلیل قیمت بالای اینترنت، کمبود کابل در آفریقاست. شبکه‌‎‌های گسترده‌ای از کابل‌ها در سواحل آفریقا از هند تا اروپا، وجود دارد، اما کابل‌های کمی به کشورهای غیر ساحلی می‌رسند.

پیش‌تر وبگاه کی‌بل؛ در آگست گذشته پژوهشی درباره سرعت اینترنت در جهان منتشر کرد که در آن سنگاپور رتبه اول و یمن رتبه آخر را کسب کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید