هشدار وزیر کشور آلمان درباره وقوع حملات تروریستی بیشتر

    کد خبر :154585

وزیر کشور آلمان خطر حملات تروریستی در آلمان را همچنان بالا ارزیابی کرده و درباره وقوع حملات تروریستی بیشتر در کشورش هشدار داد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه “هانوفرشه آلگماینه سایتونگ”، “توماس دمایزیر”، وزیر کشور آلمان در گفت و گو با پایگاه خبری RND آلمان درباره وقوع حملات تروریستی بیشتر در آلمان هشدار داد.

وی در این باره گفت که حدود یک سال بعد از حمله تروریستی به بازارچه کریسمس در برلین شرایط امنیتی در آلمان همچون گذشته بحرانی است. خطر حملات تروریستی در آلمان همچنان بالا است. ما می دانیم که تروریست ها می توانند همچنین خود را در بین پناهندگان جا دهند.

دمایزیر به این ترتیب به دستگیری 6 مظنون ترور سوری که روز گذشته در یک عملیات ضد تروریستی گسترده در ایالات مختلف آلمان بازداشت شدند واکنش نشان داد.

این 6 مظنون تروریستی متهم به برنامه ریزی برای حمله تروریستی به بازارچه کریسمسی در شهر اسن آلمان بودند. نیروهای پلیس این پناهندگان سوری را صبح روز گذشته دستگیر کردند.

در این عملیات ضد تروریستی در مجموع حدود 500 نفر از کارکنان پلیس جنایی و پلیس آلمان صبح سه شنبه هشت آپارتمان در شهرهای کاسل، هانوفر، اسن و لایپزیگ را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس گزارش های منتشر شده افراد دستگیر شده 6 پناهنده سوری در سنین بین 20 و 28 ساله هستند. چهار نفر از آن ها از دسامبر سال 2014 و 2 نفر دیگر از اواخر تابستان سال 2015 به عنوان پناهنده به آلمان آمده بودند.

وزیر کشور آلمان در عین حال این را مسئله تلخی دانست که جلوگیری کامل از حملات تروریستی در آلمان ممکن نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید