نماینده پاکستان در سازمان ملل بر حل مسئله افغانستان از طریق مذاکره تاکید کرد

    کد خبر :154572

نماینده پاکستان در سازمان ملل مجددا بر حل مسئله افغانستان از طریق مذاکره تاکید کرد و گفت:مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد .

به گزارش بازتاب به نقل از داون نیوز، ملیحه لودهی در جلسه عمومی سازمان ملل تصریح کرد: مدتهاست تاکید می‌کنیم که مذاکره می‌تواند روشی مطمئن برای ایجاد امنیت پایدار در افغانستان باشد.

وی افزود: دولت وحدت ملی و طالبان نمی‌توانند با استفاده از اعمال قدرت و به کارگیری سلاح و نیروهای نظامی یکدیگر را برهم تحمیل کنند، واگر اصرار به جنگ داشته باشند مشکلات افغانستان حل نخواهد شد.

نماینده پاکستان در سازمان ملل با انتقاد از حضور نیروهای نظامی خارجی در افغانستان گفت: 16سال است بزرگترین و قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان، در افغانستان حضور پیدا کرده و خود باعث نا‌امنی خاک این کشور شده‌اند، آنها دیگر باید بپذیرند که راه حل نهایی افغانستان در دستان آنها نیست.

او بیان کرد: برای ایجاد امنیت پایدار در افغانستان باید به اشتراکات توجه کرده و به جای ارائه راه حل‌های جداگانه، به فکر وحدت بود.

ملیحه لودهی افزود: اسلام آباد مدت‌هاست برای حل مشکلات افغانستان وظیفه خود را انجام داده و راه حل‌هایی پیشنهاد می‌دهد ولی کمتر به آن توجه می‌شود.

وی از گروه طالبان درخواست کرد انجام عملیات‌های نظامی را لغو کرده و برای حل مشکل پای میز مذاکره حاضر شوند.

وی اظهار امیدواری کرد با انجام مذاکرات مشکلات موجود در افغانستان هرچه سریعتر حل شده و مردم این کشور شاهد امنیت و آرامش و آسایش باشند، زیرا از این طریق امنیت و ثبات در پاکستان نیز حاکم خواهد شد.

مدتهاست دولتمردان کابل همصدا با سران کاخ سفید پاکستان را به حمایت از تروریست‌های فعال در خاک افغانستان متهم می‌کنند و این ادعاها باعث بروز تنش‌هایی در روابط پاکستان و افغانستان شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید