کالای بدون فاکتور رسمی از اول دی‌ماه قاچاق است

    کد خبر :154415

به گزارش رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، از اول دی‌ماه نداشتن فاکتور رسمی به منزله‌ی قاچاق کالا است و حتی برگ سبز مورد قبول نخواهد بود و کالای مورد نظر ضبط خواهد شد.

مهدی میر مهدی اعلام کرد که وجود فاکتور رسمی در تمامی واحد‌های صنفی اعم از حقیقی و حقوقی الزامی است و این مهم چندین بار در اطلاعیه‌های مختلف به فعالان صنف تأکید شده است.

به گفته‌ی وی، از تاریخ اول دی‌ماه نداشتن فاکتور رسمی از هیچ واحد صنفی پذیرفته نمی‌شود و حتی برگ سبز مورد قبول نخواهد بود.

به گزارش فارس رئیس اتحادیه فناوران رایانه اعلام کرد: «متأسفانه در بازرسی‌ها و اجرای طرح ارشادی-اخطاری در مراکز عرضه کالاهای حوزه IT، همچنان شاهد نبود فاکتور رسمی در برخی از واحدهای صنفی هستیم. همچنین اطلاعاتی درباره نبود فاکتور رسمی در برخی واحدهای صنفی به دست رسیده است که این موضوع در بازرسی‌ها برای واحدهای صنفی مشکل‌ساز خواهد شد.»

وی گفت: «در بازرسی‌های فعلی به واحدهایی که با فاکتور رسمی کار نمی‌کنند بار اول اخطار داده می‌شود و بار دوم اخطار و ارشادی در کار نیست. از ضرب‌الاجل اعلام‌شده به بعد، نداشتن فاکتور رسمی به منزله قاچاق بودن کالا است و کالای قاچاق از واحد مربوطه جمع‌آوری و ضبط خواهد شد.»

میرمهدی افزود: «ارائه فاکتور رسمی مهمور به مهر، امضا، شماره تلفن و آدرس فروشنده باعث نگرانی و ترس واحدهای صنفی از تخلف می‌شود و این امر آمار تخلف‌ها را در بازار کاهش خواهد داد.»

وی از واحدهای صنفی خواست در خرید و فروش کالا، الزام داشتن فاکتور رسمی سربرگ‌دار به همراه مهر واحد فروشنده را رعایت کنند که در غیر این صورت، عواقب کار به عهده‌ی مسئول واحد صنفی است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید