وزارت کشور جلسات هماهنگی برگزاری انتخابات الکترونیک برگزار کند/ لزوم کم شدن تعداد شعب رای‌گیری

    کد خبر :15441

رئیس هیات عالی نظارت انتخابات شوراهای اسلامی در استان تهران با انتقاد از عملکرد وزارت کشور برای برگزار نکردن جلسات توجیهی و تکمیلی در خصوص روند برگزاری انتخابات الکترونیک برای هیات‌های نظارت تهران گفت: با توجه به مدت زمان محدود باقی مانده تا زمان انتخابات، وزارت کشور در کنار محدودتر کردن تعداد شعبه‌های رای‌گیری الکترونیک، در همین شعبه‌ها نیز توامان انتخابات را به صورت عادی و الکترونیک برگزار کند.

به گزارش بازتاب به نقا از جماران علیرضا رحیمی ، اظهار کرد: ستاد انتخابات کشور شهرهایی را برای برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در نظر گرفته که در استان تهران از ۲۶ حوزه رای گیری ۱۹ حوزه مشمول برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک شده‌اند.

 

وی افزود: این در حالی است که ستاد انتخابات کشور هماهنگی‌های لازم را با هیات نظارت استان تهران انجام نداده؛ به طوری که تاکنون توضیحات تکمیلی و توجیهی به لحاظ فنی و فرایند عملیاتی داده نشده است.

رحیمی با بیان اینکه انتخاب ۱۹ شهر برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در تهران زیاد است گفت: پیشنهادم به وزیر کشور آن است که برای اطمینان بخشی بیشتر و رعایت حقوق مردم و برگزاری انتخاباتی بی چالش تعداد حوزه هایی که قرار است در آن انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود کم شود تا در جریان رای گیری و شمارش آراء شاهد اختلال احتمالی در سیستم الکترونیکی نباشیم. چون در برخی از این حوزه ها حتی به صورت آزمایشی نیز انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار نشده است.

رئیس هیات عالی نظارت انتخابات شوراهای اسلامی در استان تهران یادآور شد: ۱۹ حوزه انتخابیه که قرار است به صورت الکترونیکی انتخابات را برگزار کنند شامل حوزه هایی است که اعضای شورای شهر آن ۷ و ۹ هستند و طبیعتا این تعداد از حجم آرا آن هم در شرایطی که هنوز بخش آی تی ستاد انتخابات توضیحات و توجیهات لازم را به لحاظ عملیاتی به هیات نظارت استان نداده است، دغدغه هایی را نسبت به برگزاری یکپارچه انتخابات الکترونیک به وجود می آورد. امیدوارم در فرصت باقی مانده بخش آی تی و کمیته انتخابات الکترونیک زودتر جلسات لازم را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به مهلت کمتر از یک هفته ای به برگزاری انتخابات نگرانی هایی وجود دارد گفت: پیشنهاد می کنم وزارت کشور در کنار محدودتر کردن تعداد شعبه های اخذ رای در همین شعبه ها انتخابات توامان به صورت عادی و الکترونیکی باشد یعنی مثلا از ۳۰ صندوق در یک حوزه ۳ صندوق به صورت الکترونیکی و مابقی به صورت عادی باشد که در این شرایط هم نتایج آن صندوق ها معتبر است و محاسبه می شود  و همین که اگر مشکلی به وجود آید کل آن حوزه مختل نمی شود و زیر سوال نمی رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید