مربی استقلال تهران با ۳۰۰ برد، مرد شماره ۶ تاریخ بوندس‌‌لیگا!

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۰
    کد خبر :154284

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران چهره‌ای است که در تاریخ بوندس‌لیگا جزو ۱۰ چهره برتر از نظر کسب پیروزی به شمار می‌رود.
وینفرد شفر، مسئول فنی ۵۷ ساله آبی‌پوشان تهران، هم اکنون با چالش‌های کاری زیادی مواجه است.البته مهم‌ترین «چلنج‌» او این است که کاری کند تا تیمش در جاده «کسب پیروزی» قرارگیرد.

او اگر در کنار زمین شور و هیجان دارد و مرتب با سوت‌زدن، بازیکنانش را به انجام حرکات صحیح فرا می‌خواند، برد را طلب می‌کند.

وقتی مربی آبی‌های تهران بالاتر از هیتسفلد قرار می‌گیردمربی استقلال تهران با ۳۰۰ برد، مرد شماره ۶ تاریخ بوندس‌‌لیگا!سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران چهره‌ای است که در تاریخ بوندس‌لیگا جزو ۱۰ چهره برتر از نظر کسب پیروزی به شمار می‌رود.
به گزارش خبرگزاری فارس، وینفرد شفر، مسئول فنی ۵۷ ساله آبی‌پوشان تهران، هم اکنون با چالش‌های کاری زیادی مواجه است.البته مهم‌ترین «چلنج‌» او این است که کاری کند تا تیمش در جاده «کسب پیروزی» قرارگیرد.

او اگر در کنار زمین شور و هیجان دارد و مرتب با سوت‌زدن، بازیکنانش را به انجام حرکات صحیح فرا می‌خواند، برد را طلب می‌کند.

هدفی که همیشه مد نظرش بوده و اکنون در این مسیر، با کمبودهای مثل نداشتن مهاجم ششدانگ مواجه است.همین روحیه‌ بردطلبی را او از دوران جوانی، یعنی زمانی که به عنوان یک بازیکن ارزشمند در لیگ ژرمن‌ها بازی می‌کرد،‌همراه داشت.

روزنامه «میتل بایریشه» در ارتباط با کسب بیشترین بردها در تاریخ لیگ فوتبال آلمان «بوندس‌لیگا» به مناسبت دست‌یابی یوپ هاینکس، سرمربی کنونی بایرن در بازی شنبه هفته جاری با آگسبورگ یعنی پیروزی ۳ بر صفر که او را به رکورد ۵۰۰ برد رساند، یادی هم از «مسئول فنی این روزهای استقلال تهران»‌کرده است.

*هاینکس با ۵۰۰ برد،‌در رتبه یک

همانگونه که گفته شد، برد ۳ گله شنبه برابر آگسبورگ برای یوپ هاینکس،‌فقط یک پیروزی معمولی و کسب ۳ امتیاز نبود.

بلکه او به رکورد ۵۰۰ برد در بوندس‌لیگا (هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی) دست یافت.هیچ چهره‌ای در تاریخ این لیگ،‌نتوانسته به حد نصابی بهتر از «پیرمرد کاربلد‌ ۷۲ ساله» مونیخی‌ها برسد.

او به این ترتیب در صدر بهترین آلمانی لیگ از نظر کسب برد قراردارد و گروه زیادی از چهره‌های نامی بعد از او جای گرفته‌اند.

*رتبه ۲:اوتو رهاگل

در رده دوم این رده‌بندی «اوتو رهاگل» چهره صاحب‌نام فوتبال آلمان‌ها قرار دارد. او زمانی که جوان بود، همراه با کایزرس‌لاترن و هرتابرلین ۶۷ برد کسب کرد و به عنوان مربی نیز ۳۹۰ پیروزی در نقش مسئول فنی برلینی‌ها، کایزرس‌لاترنی‌ها، بایرنی‌ها، برمنی‌‌ها، دوسلدورفی‌ها، بیله‌فلدی‌ها، دورتموندی‌ها و اوفن‌باخی‌ها کسب کرد.

*رتبه ۳ به فلیکس ماگات می‌رسد

در رده سوم فلیکس ماگات، حاضر است.او زمانی که به عنوان بازیکن، در تیم هامبورگ بازی می‌کرد، ۱۶۰ برد کسب کرد.

در نقش مربی نیز ۲۳۱ برد را همراه با ولفسبورگ، شالکه،‌اشتوتگارت، بایرن، فرانکفورت، برمن و هامبورگ کسب کرد.

*پله ۴ و ۵ در اختیار شاف و کان

در رده‌ چهارم این رده‌بندی، توماس شاف، مربی مطرح با ۳۷۶ برد حاضر است.اما رتبه پنجم به اولیور کان،‌گلر نامی ژرمن‌ها می‌رسد که در نقش بازیکن ۳۱۰ برد را به نام خویش ثبت کرد.

*مربی استقلال در رتبه ششم تاریخ بوندس‌لیگا

اما در رده ششم این رده‌بندی، نوبت به «وینفرید شفر» می‌رسد که این روزها سکاندار تیم آبی پایتخت کشورمان است و می‌کوشد استقلال را به جایگاه واقعی خود برساند. شفر که یاد بازی‌های بیادماندنی‌اش در تیم بورسیا مونشن‌گلادباخ در کنار بزرگانی همچون هاینکس، در اذهان باقیست، ۳۰۰ برد به نام خویش در بوندس‌لیگا ثبت کرده و در «تاپ ۱۰ » این رده‌بندی،‌در مرتبه ششم است. این رکورد را در دورانی که به عنوان بازیکن گلادباخ(۲ دوره) و نیز مربیگری تیم‌های کارلسروهه و اشتوتگارت کسب کرده است.

*اوگن‌تالر مرد شماره ۷

اما بعد از وی کلاوس اوگن‌تالر،مدافع میانی تیم ملی آلمان در جام جهانی ۱۹۹۰ با ۲۹۵ برد جایگاه هفتم را اشغال کرده است. رده هشتم به مانفرد کالتس با ۲۰۱ برد می‌رسد.

در پله نهم ادو لاتک با ۲۸۲ برد حاضر است و مرد شماره ۱۰ نیز اوتمار هیتسفلد با ۲۶۸ برد قرار دارد.

منبع : فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید