در پسا طاهری تکلیف پاداش‌های میلیونی مشاوران پرسپولیس چه می‌شود؟/ آبدارچی و راننده برانکو، قربانیان مدیریت مالی!+ سند

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۸
    کد خبر :154260

با استفساریه جدید مجلس مبنی بر عدم اشتغال بازنشستگان و رفتن علی‌اکبر طاهری از مدیریت باشگاه پرسپولیس زوایای دیگری از اشتغال و درآمدهای برخی از بازنشستگان شاغل در این باشگاه ابهامات دیگری را مطرح کرده است.
با استفساریه اخیر مجلس شورای اسلامی برای عدم به کار گیری بازنشستگان و تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ شد، در نهایت علی‌اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از سمت خود استعفا کرد و حمیدرضا گرشاسبی به عنوان سرپرست موقت سکان‌دار هدایت این باشگاه شده است. این موضوع البته تنها مختص به باشگاه پرسپولیس نیست و برخی دیگر از باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی دیگر را هم در بر گرفته است. هر چند که از یکی دو سال قبل استفاده از بازنشستگان در ارگان‌های دولتی با محدودیت‌هایی همراه بود اما برخی از افراد نظیر طاهری با تبصره‌های خاص توانسته بودند مجوز فعالیت را به دست بیاورند.

در باشگاه پرسپولیس البته به کار گیری بازنشستگان تنها مختص به طاهری نبوده چرا که برخی دیگر از بازنشستگان هم در این باشگاه فعالیت داشته و هنوز دارند که جالب است بدانید حقوق‌های برخی از آنها چیزی کمتر از حقوق‌های نجومی ندارد. این در حالی است که مسئولان باشگاه پرسپولیس بارها از بی‌پولی و کمبود منابع مالی نالیده‌اند اما این مشکل بی‌پولی گویا تنها گریبان مربیان و بازیکنان پرسپولیس را گرفته بود چرا که برخی از مسئولان و کارکنان بازنشسته باشگاه پرسپولیس مشکلی را در این باره احساس نکردند.

جالب اینجاست که برخی از افراد بازنشسته‌ای که در باشگاه پرسپولیس مشغول به کار بودند پس از اینکه در یکی دو سال اخیر سخت‌گیر‌ی‌هایی برای اشتغال بازنشستگان لحاظ شده بود، تنها از مدیریت و معاونت تقلیل درجه یافته و به عنوان مشاور و یا کارشناس در این باشگاه مشغول به کار شدند تا به نوعی یک بار دیگر دور زدن قانون را در باشگاه پرسپولیس از سوی طاهری و برخی از زیرمجموعه‌اش شاهد باشیم. البته منع به کارگیری بازنشستگان در باشگاه پرسپولیس تنها گریبان آبدارچی و راننده سابق برانکو را گرفت و این دو نفر از کار برکنار شدند اما سایر نفرات کماکان بر سر پست‌های خود باقی ماندند و حقوق‌های میلیونی خود را دریافت کردند.

در این بین فردی به نام «م-ف» که به عنوان مشاور مالی اداری باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت طاهری فعالیت می‌کرد (این شخص چند وقتی است از باشگاه پرسپولیس رفته است) طبق اطلاعات بازنشستگان و یا بازخرید شدگان به کارگیری شده در باشگاه پرسپولیس که به صورت پاره‌وقت و ساعتی فعالیت می‌کرده است، ماهی حدود 48 میلیون ریال، حقوق می‌گرفته است و این در حالی است که طبق نامه‌ای که در پایین مشاهده خواهید کرد و امضای طاهری پای آن موجود است این فرد از آبان 1394 و طی مدت یک ساله تا تاریخ آبان 1395 به جز حقوق دریافتی مبلغی در حدود بیش از 920 میلیون ریال دریافتی داشته است و مشخص نیست فردی بازنشسته که تنها به عنوان مشاور در این باشگاه فعالیت داشته، چرا باید چنین رقمی دریافت کند؟ موضوع مهم اینجاست که چرا وقتی بازیکنان و مربیان تیم پرسپولیس به دلیل پرداخت نشدن مطالبات شان بارها مصاحبه کرده و گله‌های خود را به درستی بیان کردند برخی از مشاوران و اطرافیان مدیرعامل مستعفی حقوق‌های بالا دریافت کنند؟

جالب اینجاست که اکثریت بازنشستگان باشگاه پرسپولیس از بعد از زمانی که طاهری در این باشگاه سکاندار مدیریت شده وارد پرسپولیس شدند و می‌توان در این خصوص از افرادی همانند «م-ف»، «ح-ع»، «د-ی» و …. نام برد. اینها تنها مواردی از ابهامات مدیریت طاهری در زمان فعالیت در باشگاه پرسپولیس است که باید راجع به این مسائل شفاف‌سازی صورت بگیرد هر چند که در این بین تخلفات دیگری همچون به کارگیری برخی که منفصل از خدمت شدند در یک باشگاه دولتی، رخ داده است و به زودی شاهد زوایای جدیدی از پشت پرده برخی اتفاقات خواهیم بود.

به گزارش فارس ،علاوه بر مشاوران و بازنشستگان، برخی بوقچی ها در باشگاه پرسپولیس مبالغ و اقلامی را دریافت کرده‌اند که خبرگزاری فارس به زودی با ارائه اسنادی در مورد نحوه دریافتی های برخی بوقچی ها اطلاع رسانی خواهد کرد. بوقچی‌هایی که علاوه بر شیپور به دست بودن، قلم به دست هم بودند و در حوزه فرهنگ و اطلاع رسانی نیز کمک حال مدیرعامل بودند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید