مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی:

تمام تجهیزات پزشکی از سال ۹۷ ملزم به نصب برچسب اصالت کالا می‌شوند

    کد خبر :154184

مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی گفت: در راستای ایجاد انضباط در توزیع کالا، برچسب اصالت کالا مورد تاکید قرار گرفته است و تمام محصولات، تجهیزات و ملزومات پزشکی از سال ۹۷، ملزم به نصب برچسب اصالت کالا روی محصولات خود می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا مسائلی در همایش هم اندیشی فعالان حوزه صنعت و تجارت دندانپزشکی کشور، با اعلام این خبر، اظهار داشت: وارد کنندگان کالاهای وارداتی در زمان واردات، می توانند برچسب اصالت کالای خود را دریافت کنند و رویه این کار نیز ساده و تسهیل شده و مسئولان فنی می‌توانند اقدام به دریافت این برچسب کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم، نظارت بر قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی است و واحدهای تولید کننده، وارد کننده و توزیع کننده باید در شرایط رقابتی موثر قرار بگیرند و ما باید شرایط رقابت را تسهیل کنیم، اما زمانی که یک نماینده انحصاری، یک کالا را در ایران چندین برابر قیمت منطقه به فروش می‌رساند، مجوز واردات موازی را می‌دهیم.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وظیفه ما صیانت از سلامت جامعه است، افزود: با نظارت بر قیمت محصولات، تلاش می‌کنیم تا در بازار انضباط ایجاد شود اما در برخی موارد قیمت تمام شده محصولات ممکن است بالا باشد که باید تلاش کنیم که هزینه‌های قیمت تمام شده محصولات، کاهش یابد.

بنابر اعلام وب‌دا، مسائلی از بخش خصوصی به عنوان سرمایه و ظرفیت بزرگ برای کشور یاد کرد و افزود: وظیفه ما در بخش حاکمیت، تسهیل امور بخش خصوصی است و در این راستا می توانیم مذاکراتی را با گمرک جمهوری اسلامی داشته باشیم که گمرک، پنجشنبه‌ها باز باشد و کالاهای پزشکی را ترخیص کند.

وی یادآور شد: برای کاهش قیمت خرید محصولات و مواد اولیه تجهیزات و ملزومات پزشکی می‌توانیم فراخوان‌های بین‌المللی برگزار کنیم و وزارت یهداشت در این دوره، نظارت بر قیمت محصولات را در دستور کار خود قرار داده است.

مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵۰۰ نماینده تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور وجود دارد، گفت: به دنبال واگذاری ثبت نمایندگی و ارزیابی خدمات پس از فروش هستیم، اما فرآیندها باید ساده، اصلاح و دقیق شود و مسئولان فنی شرکت‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی، در دوره‌های آموزشی شرکت خواهند کرد و بازآموزی می‌شوند.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که با جدیت و همکاری با صنایع تولیدی و وارد کننده‌های کشور، اهداف از پیش تعیین شده را پیش ببریم، اما در صورت وجود تخلف، مسامحه نمی‌کنیم و شاهد این امر هم، بررسی ۳ هزار پرونده تخلف توسط اداره بازرسی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی بود و هزاران پرونده به دادسرای پزشکی ارجاع شد.

در این همایش، فعالان حوزه صنعت و تجارت دندانپزشکی کشور به بیان مشکلات و دغدغه های خود و روسای ادارات اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، به بیان برنامه های این اداره کل پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید