انتقاد شهریاری از عدم مدیریت یکپارچه در هنگام وقوع زلزله

    کد خبر :154166

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عدم مدیریت یکپارچه در هنگام وقوع زلزله گرفتاری‌های زیادی را ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه بیمارستان‌ها اولین مکان‌هایی هستند که تخریب شده‌اند و باید پیمانکاران و کارفرمایان در این زمینه مورد مواخذه قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری در نطق میان دستور امروز خود ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج توانست با حشدالشعبی در عراق و سوریه فتنه بزرگ تکفیری‌ها و داعش را بر هم زند و با رهبری و مرجعیت مقام معظم رهبری و آیت‌الله سیستانی بتواند مدیریت کرده و پرونده این جرثومه‌های فساد را در هم بپیچد.

وی وقوع زلزله اخیر در استان کرمانشاه را به مردم زلزله‌زده تسلیت گفت و افزود: امیدوارم با دستوری که مقام معظم رهبری هم دادند در رفع مشکلات مناطق زلزله‌زده اقدامات لازم سریعتر انجام شود البته ما تجربه‌های زیادی در زلزله‌های رودبار، بم، هریس و … داشته‌ایم اما نتوانسته‌ایم خوب مدیریت کنیم و با توجه به اینکه مدیریت یکپارچه نبود گرفتاری‌های زیادی هم ایجاد شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: متاسفانه اولین مکان‌هایی که در پی وقوع زلزله صدمه دیدند بیمارستان‌ها بودند که باید فکر جدی برای آنها کرد و پیمانکاران و کارفرمایان مواخذه شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه بیان کرد: پیروزی بزرگ سپاه اسلام به تکفیری‌ها را به مقام معظم رهبری، سیدحسن نصرالله و سردار سلیمانی و خانواده‌های شهدای مدافع حرم تبریک می‌گویم که برای چندین بار پوزه آمریکای جهانخوار و ایادی استکبار به خاک مالیده شد اما آنها درس عبرت نمی‌گیرند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس به مشکلات سپرده‌گذاران در بنگاه‌های اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات به وجود آمده برای سپرده‌گذاران کاسپین، البرز، آرمان و … متاسفانه علیرغم قول و وعده مسئولین هنوز حل نشده است و به همین دلیل مردم از مسئولین سلب اعتماد کردند. اگر امروز می‌بینیم که مردم خود برای کمک به زلزله‌زدگان به راه افتاده‌اند به خاطر این است که مسئولین قول داده و عمل نمی‌کنند. باید بانک مرکزی پاسخ دهد که چرا این مجوزها صادر شده است؟

شهریاری همچنین از کمیسیون آموزش مجلس درخواست کرد که مشکل معلمان حق‌التدریسی را هر چه سریعتر حل کند.

وی به مسائل کارگزاران مخابرات روستایی و بیمه کشاورزی هم اشاره کرد و از مسئولین مربوطه خواست تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات این افراد اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم زاهدان در ادامه به مشکلات سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مجلس درخواست دارم که منطقه آزاد سیستان ایجاد شده و به این خواسته جامه عمل پوشانده شود. همچنین توسعه سواحل مکران باید جدی گرفته شود.

شهریاری با اشاره به آمار بیکاری جوانان در سیستان و بلوچستان، گفت: علیرغم آمارهایی که داده می‌شود هنوز مشکلات استان حل نشده است. اعتبارات عمرانی دو هزار میلیارد تومان بوده و گفتند قرار است 29 درصد آن پرداخت شود اما تنها 22 درصد آن هم یک ساله و دو ساله پرداخت می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم قول‌هایی که دولتمردان می‌دهند را عمل کنند و اجازه ندهند که مردم ناامید شده و سلب اعتماد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید