قیمت جهانی نفت امروز چهارشنبه افزایش یافت

    کد خبر :154090

در حالی که کاهش نفت خام ارسالی از کانادا به آمریکا از طریق خط لوله موجب کاهش بیشتر ذخایر نفت خام آمریکا شده است، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود.

بازتاب به نقل از رویترز نوشت: در حالی که کاهش نفت خام ارسالی از کانادا به آمریکا از طریق خط لوله موجب کاهش بیشتر ذخایر نفت خام آمریکا شده است، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود. تقویت احتمال تمدید توافق کاهش تولید نیز موجب تقویت بازار شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 85 سنت، معادل 1.5 درصد افزایش به 57 دلار و 68 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز 40 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشت و به 62 دلار و 97 سنت رسید.

تجار گفتند، افزایش قیمت‌های امروز ناشی از کاهش عرضه نفت کانادا به آمریکا بوده است.

شرکت ترانس کانادا اعلام کرد، تا پایان ماه نوامبر روزانه حداقل 85 درصد از صادرات 590 هزار بشکه‌ای نفت خود از طریق خط لوله کی استون به آمریکا را کاهش خواهد داد. این خط لوله که نفت‌های شنی آلبرتا را به پالایشگاه‌های آمریکا می‌رساند، هفته گذشته بعد از نشت 5 هزار بشکه نفت در داکوتای جنوبی بسته شد.

تجار گفتند، دیگر عامل تقویت بازار انتشار گزارش هفتگی انستیتوی نفت آمریکا بود که اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 17 نوامبر، به‌میزان 6.4 میلیون بشکه کاهش یافته است.

آخرین آمارهای تولید و ذخایر نفت خام آمریکا قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

خارج از آمریکای شمالی، تلاش‌های اوپک و متحدانش برای کاهش تولید موجب تقویت بازار شده است. توافق کاهش تولید در پایان مارس 2018 منقضی می‌شود و تولید کنندگان به‌دنبال تمدید توافق در نشست 30 نوامبر اوپک هستند.

استفن اینس، تحلیلگر بازار نفت گفت: «نتیجه نشست 30 نوامبر اوپک سرنوشت بازار نفت را در کوتاه‌مدت تعیین خواهد کرد».

بانک جی‌پی مورگان آمریکا در چشم‌انداز سال 2018 خود اعلام کرده که بازار نفت در سال 2018 به‌پشتوانه تمدید توافق کاهش تولید متوازن خواهد بود» اما در صورت عدم تمدید بازار مجدداً با مازاد عرضه مواجه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید