استاندارد اند پورز:ریاض به هزینه 245 میلیارد دلار از ذخایر مالی مجبور شده/تنش های داخلی،عربستان را تهدید می کند

    کد خبر :153856

موسسه اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» با بیان اینکه « اقتصاد عربستان با توجه به کاهش بهای نفت جهانی در سال 2014 میلادی، در سه سال اخیر با کسری بودجه حدود 200 میلیارد دلاری مواجه شده است’، تاکید کرد که این کشور تاکنون مجبور شده است علاوه بر گرفتن وام، حدود 245 میلیارد دلار از ذخایر مالی اش را هزینه کند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، استاندارد اند پورز افزود که تحولات جاری درعربستان امکان اتخاذ سیاست های غلط توسط مقامات آن و تشدید تنش های داخلی و خارجی این کشور را افزایش داده است.
این موسسه اعتبارسنجی با بیان اینکه « اصلاحات اقتصادی و مالی درعربستان نه تنها به تغییر رتبه اقتصادی این کشور منجر نشده است بلکه آن در میان مدت در معرض خطر هم قرار می دهد»، اضافه کرد که رتبه اعتباری این کشورعرب حاشیه خلیج فارس که سرشار از نفت است در سطح «A A 2» و بدون تغییر باقی مانده است و البته انتظار می رود مقامات این کشور گام های جدیدی برای کنترل هزینه های عمومی طی دو سال آینده بردارند.
استاندارد اند پورز خاطرنشان کرد: تغییرات اخیر در موازین قدرت و معیارهای اجتماعی در سعودی در کنار فشارهای اقلیمی ممکن است خطر اتخاذ سیاست های اشتباه توسط مقامات عربستان را افزایش دهد که به نوبه خود باعث افزایش تنش های داخلی و خارجی آن می شود.
این موسسه اعتباری افزود: بازداشت های گسترده و بی سابقه اخیر در عربستان که شامل11 شاهزاده و ده ها وزیر کنونی و سابق و سرمایه داران از جمله شاهزاده میلیارد سعودی «ولید بن طلال» می باشد، سرمایه گذاران را نگران کرده است به نحوی که درصدد بیرون کشیدن اموال و سرمایه های خود از عربستان هستند، امری که ممکن است به کند شدن روند اصلاحات در این کشور منجر شود.
براساس این گزارش مقامات سعودی درصدد هستند تا به سرمایه گذاران اطمینان دهند، بازداشت های اخیر در چارچوب مبارزه با فساد بوده و هیچ تاثیری بر فعالیت شرکت های سرمایه گذاری ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید