آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان

تقویت انگیزه جنگل‌بانان و محیط‌بانان با تصویب لایحه حمایتی

    کد خبر :153850

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به حضور ۳۰۰۰ نیروی جنگلبان در یگان حفاظت منابع طبیعی بر تاثیرگذاری چشمگیر لایحه حمایت از جنگلبانان و محیط بانان بر بهبود وضعیت قضایی و معیشتی جنگل‌بانان تاکید کرد.

خداکرم جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر لایحه حمایت از جنگلبانان و محیط‌بانان توسط دولت تقدیم مجلس شده و در دستور کار کمیسیون‌های مربوطه مجلس است، اظهار کرد: این طرح کامل شده و علاوه بر حمایتی که در زمینه خسارات و صدمات وارد شده به جنگل‌بانان و محیط‌بانان لحاظ شده بود، موادی برای حمایت‌های قانونی از محیط‌بانان و جنگل‌بانان پس از شهادت و مصدومیت اعمال شده است.

وی با بیان اینکه محیط بانان و جنگل‌بانان از نظر تامین حقوق و مزایا وضعیت بسیار نامناسبی دارند، گفت: بحث معیشت جنگل‌بانان و محیط‌بانان در تکمیل این لایحه در کمیسیون‌ها مورد توجه قرار گرفته است تا نسبت به شرایط فعلی مورد حمایت بیشتری قرار گیرند و از حمایت‌های ویژه در زمینه ماموریت‌هایی که برعهده دارند؛ برخوردار شوند.

رئیس سازمان جنگل‌ها تاکید کرد: امیدواریم با تصویب لایحه جنگل‌بانان و محیط‌بانان در صحن علنی مجلس شاهد این باشیم عزیزانی که در خط مقدم حمایت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع حضور دارند، مورد حمایت قرار گیرند.

جلالی با اشاره به اینکه مجموعه محیط زیست کشور باید از مزایای درخور شأن برخوردار شوند، اظهار کرد: قطعا با حمایت از جنگل‌بانان و محیط‌بانان شاهد بهبود وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی کشور خواهیم بود و جنگل‌بانان و محیط‌بانان می‌توانند با کسانی که دنبال تخریب و تصرف و منافع شخصی در منابع طبیعی و محیط زیست هستند، با قاطعیت و انگیزه‌های لازم برخورد کنند.

رئیس سازمان جنگل‌ها در مورد تعداد جنگل‌بانان اظهار کرد: در شرایط فعلی حدود ۳۰۰۰ جنگلبان در یگان حفاظت منابع طبیعی حضور دارند که کار حفاظت و حراست از مراتع و جنگل‌ها را برعهده دارند. تقریبا همین تعداد نیرو نیز در سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان محیط‌بان فعال هستند.

به گزارش ایسنا، لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان در اردیبهشت ماه سال جاری از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد اما با گذشت بیش از شش ماه از آن، هنوز نوبت به بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس نرسیده است.

لازم به ذکراست عیسی کلانتری- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- با اشاره به اثرگذاری لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان گفته بود که با تصویب این لایحه لایحه، محیط‌بانان از امتیازات نیروهای مسلح برخوردار می‌شوند و شرایط محیط‌بانان به ویژه در مورد حمایت‌های قضایی بهبود می‌یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید