آلیا حرف‌هایی درباره زنان می‌زند که مردها جرات گفتن آن را ندارند

    کد خبر :15384

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مواضع ضد زن فاطمه آلیا از اعضای جبهه پایداری گفت:‌ مواضع ضد زن ایشان نشات گرفته از دیدگاه اصولگرایی او نمی شود زیرا جامعه اصولگرایی با توجه به باورهای دینی خود برای زن حرمت قائل هستند.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اظهارات فاطمه آلیا مبنی بر اینکه معاونت امور زنان، اسامی زنان کمتر از بیست و پنج سال مطلقه را به سازمان ملل برای کار در آنتالیای ترکیه ارائه کرده گفت: صحبت‌های خانم آلیا فارغ از محتوا به طرفیت دولت بود و معاونت زنان و عملکرد دولت را زیر سوال می‌برد و به همین دلیل فراکسیون زنان به این مسئله ورود پیدا نکرد و پاسخ خانم مولاوردی را در این خصوص کافی دانست. ایشان این اتهام را به معاونت زنان وارد کردند و این توهین بزرگی بود که به جامعه زنان وارد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ‌گاه در ایران حتی قبل از انقلاب هم این مسئله به صورت سازمان‌یافته وجود نداشته است چه برسد به اینکه بعد از انقلاب. هدف از گفتن چنین حرف‌هایی صرفاً مقاصد سیاسی بود که قصد داشتند جامعه زنان را نزدیک به انتخابات تحریک کنند.

او خاطرنشان کرد: این اولین باری نیست که خانم آلیا مواضع ضد زن را می‌گیرد. قبلاً هم از این گونه مواضع داشته و به نظر من مطالبی که او مطرح می‌کند را هیچ مردی جرات نکرده است راجع به جامعه زنان بگوید. مواضع ضد زن ایشان نشات گرفته از دیدگاه اصولگرایی او نمی شود زیرا جامعه اصولگرایی با توجه به باورهای دینی خود برای زن حرمت قائل هستند.

او بیان داشت: این صحبت‌ها نه برای دلسوزی زنان بلکه برای مقاصد سیاسی و انتخاباتی بوده است. من متعجبم از پایگاه‌های خبری اصولگرایی که این خبر را نشر داده‌اند. هرکس به نوع تفکر و عملکرد دولت فعلی و دولت قبل توجه کند متوجه تفاوت در بنیادهای فکری و عملی می‌شود و این ادعای ایشان را که غیرمستند است نمی‌پذیرد.

سیاوشی تاکید کرد: یکی از مسائلی که در جامعه می تواند خاطر افراد را بسیار جریحه دار کند همین مسئله‌ای است که خانم آلیا به آن اشاره کردند. ایشان قصد داشتند با جریحه‌دار کردن جامعه به مقاصد انتخاباتی خود دست یابند. با توجه به اینکه یکی از شعارهای آنها کرامت انسانی است تعجب می‌کنم چگونه این افراد که مدعی حفاظت از حریم‌ها هستند اینگونه به حریم زنان تجاوز کردند و برای آن احترام قائل نیستند. وقتی که اولین بار این اظهارات را شنیدم متعجب شدم اما گفتم این ادبیات خانم آلیا است و حرف‌هایی می‌زند و مواضع ضد زنی دارد که هیچ مردی چنین مواضعی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید