بخشنامه وزارت علوم درباره سلامت تغذیه دانشجویان ابلاغ شد

    کد خبر :15370

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ابلاغ بخشنامه ای از دانشگاه ها خواست در انتخاب برنامه غذایی دانشجویان نهایت دقت را داشته و تمام مراحل تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی با نظارت کارشناس باشد. مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان بخشنامه ای به دانشگاه ها ابلاغ کرد که به شرح زیر است: با توجه به اهمیت موضوع بهداشت، کیفیت و ارزش تغذیه ای مواد غذایی و در پی آن حفظ و ارتقاء سلامت دانشجویان همراه با برنامه ریزی و افزایش رضایتمندی دانشجویان باید بر موارد ذیل تاکید شود.
«با توجه به فرارسیدن فصل گرما، کوچکترین بی احتیاطی و سهل‌انگاری ممکن است منجر به مسمومیت غذایی دانشجویان و ایجاد خسارت جبران ناپذیری شود.»
در این ابلاغ تصریح شده است: بنابراین حفظ و سلامت و عرضه مواد غذایی سالم نیازمند کنترل و نظارت مستمر است، لذا دستور دهید، در انتخاب برنامه غذایی دانشجویان نهایت دقت به عمل آمده و حتی الامکان از مصرف مواد غذایی فاسد شدنی در مدت زمان کم خودداری کرده و تمام مراحل تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی دانشجویان با نظارت کارشناس تغذیه و بهداشت صورت پذیرد.
صدیقی در این ابلاغیه تصریح می کند: با توجه به امکان شیوع بیماری های ویروسی و مسمومیت های غذایی در شرایط اقلیمی متفاوت با مواد غذایی، بر ارزش ماندگاری مواد پختنی و غیره تاریخ مصرف مواد و نکته های عملی دیگر توجه شود. در صورت بروز هرگونه مسمومیت فردی یا گروهی با رعایت چارچوب های قانونی و استفاده از ظرفیت مراکز درمانی اقدام عاجل به عمل آید.
بر اساس این گزارش اخیرا دو مورد مسمومیت دانشجویی در دانشگاه یزد و دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز روی داد.
برهمین اساس سازمان امور دانشجویان در بخشنامه ای از دانشگاه ها در خواست کرده است که به بهداشت تغذیه دانشجویان توجه کنند تا دوباره حوادث مذکور رخ ندهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید