ایستادگی ایران مقابل تروریسم برای آمریکا، عربستان و صهیونیست قابل تحمل نیست

    کد خبر :153697

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به دنبال ایجاد بی ثباتی و تنش در منطقه است» گفت: این کشورها کاملا به توانمندی بومی و ملی ایران واقف هستند و می‌دانند که پاسخ هر نوع تجاوزی، دندان شکنانه خواهد بود.

سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه عربستان در اجلاس اتحادیه عرب با تاکید بر اینکه «آمریکایی ها نمی توانند قدرتی به نام جمهوری اسلامی ایران را تحمل کنند» گفت: از آنجا که ایران توانسته با رویکرد مثبت مقابل تروریسم و عوامل بحران زا ایستاده و جلوی ناامن سازی را بگیرد، این شرایط برای آمریکا، صهیونیست و عربستان قابل تحمل نیست لذا به دنبال ایجاد صدام دیگری در منطقه و بروز جنگ تحمیلی دیگری هستند. بر این اساس می توان چنین اظهاراتی را در این راستا ارزیابی کرد.

وی در عین حال گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در بهبود مناسبات با همسایگان و کشورهای منطقه تاکید داشته و به هیچ وجه تنش در منطقه را به صلاح کشورهای منطقه نمی داند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در توان دفاعی به اندازه‌ای اقتدار دارد که می تواند به هر نوع تهدیدی پاسخ دندان شکنانه دهد. لذا برخی از کشورها در سطحی نیستند که بخواهند ایران را تهدید کنند. آنها کاملا به توانمندی ما آن هم به صورت بومی و ملی واقف هستند؛ منتها استراتژی ما دفاعی است. به هیچ کشوری حمله نکرده و نخواهیم کرد اما قطعا پاسخ هر نوع تهدیدی را دندان شکنانه خواهیم داد.

در گفت‌وگو با ایسنانقوی حسینی در پایان با تاکید بر اینکه «لازم است دستگاه دیپلماسی با موضع گیری قاطع و شفاف از عزت و عظمت ملت ایران دفاع کند» گفت: باید دستگاه دیپلماسی با پاسخ محکم و قاطعانه مانور قدرت دهد چون هر نوع برخورد مبتنی بر ضعف خیانت به منافع ملی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید