جلوگیری از ورود کالای بی‌کیفیت چینی با اقتصاد مقاومتی

    کد خبر :153636

یک کارشناس ساختمان و صنایع وابسته گفت: با ارتباط مناسب صنعت و دانشگاه و تکیه بر محورهای اقتصاد مقاومتی می‌توانیم با تولید کالای باکیفیت ایرانی از ورود محصولات بی‌کیفیت چینی جلوگیری کنیم.

رامین قاسم‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صنعت ساختمان کشور طی سال‌های گذشته به دلیل کاهش معاملات بازار مسکن در رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر براساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران معاملات مسکن حدود 7 درصد رشد داشته است. از سوی دیگر تعداد گردشگران ورودی به ایران نیز در مقایسه با سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تغییر وضعیت بازار مسکن و همچنین تعداد گردشگران این امیدواری را برای رونق صنایع وابسته به این دو بخش ایجاد کرده است، تصریح کرد: حدود 300 صنعت از جمله حمل و نقل، سیمان، نهاده‌های ساختمانی، سنگ، لوازم خانگی، رستوران‌ها، فست‌فود، کالا، خدمات و … به بخش مسکن و ساختمان وابسته هستند.

قاسم‌پور افزود: طی سال‌های 92 تا 95 حدود 20 میلیون گردشگر از نقاط مختلف ایران بازدید کردند اما در حوزه صنعت هتل‌داری متناسب با این میزان ورود گردشگر پیشرفت چندانی نداشته‌ایم.

این کارشناس اظهار کرد: یکی از موانع صنایع وابسته به ساختمان برای توسعه عدم وجود ارتباط با دانشگاه و صنعت است.

به گزارش تسنیم وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های شرکت دانش‌بنیان و نخبگان کشور نهایت استفاده را برای صنایع ساختمان استفاده ببریم، تاکید کرد: اگر صنعت دانشگاه کشور با یکدیگر همکاری مثمرثمری داشته باشند، می‌توانیم کالای باکیفیت ایرانی تولید کنیم، در این صورت دیگر احتیاجی به واردات کالاهای بی‌کیفیت چینی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت ما مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی است که محور اساسی آن تولید و اشتغال داخل است. در این راستا صنایع داخلی کشور از جمله صنعت ساختمان و صنایع وابسته به آن می‌توانند با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی نواقص و کمبودهای خود را برطرف کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید