شکست در تشکیل دولت جدید آلمان چالشی بزرگ برای اروپاست

    کد خبر :153575

یکی از اساتید برجسته دانشگاه کلن آلمان از ضعف شدید بین المللی آلمان بعد از شکست ائتلاف موسوم به جامائیکا خبر داده و تاکید کرد که در این شرایط اتحادیه اروپا در حالت فلج موقت قرار گرفته است.

پروفسور “توماس یاگر”، صاحب کرسی سیاست بین الملل و سیاست خارجی دانشگاه کلن آلمان و عضو هیات علمی موسسه سیاست اروپایی در این کشور در گفت‌وگو با روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، درباره شرایط آلمان بعد از شکست مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا ( ائتلاف احزاب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) گفت: من نمی توانم در این شرایط تصور کنم که احزاب مجددا به یکدیگر روی آورند و یا اینکه حزب سوسیال دموکرات به ائتلاف دولتی بپیوندد.

وی همچنین تاکید رئیس جمهور آلمان قبل از اتمام مذاکرات جامائیکا برای جلوگیری از انتخابات مجدد را موضع گیری عجیبی دانست که اکنون شرایط را برای وی دشوار کرده است.

وی در ادامه گفت: ما اکنون در دورانی قرار داریم که در آن یک دولت کار آمد در آلمان فورا ضرورت دارد.

پروفسور یاگر در بخش دیگری از این گفت و گو آنگلا مرکل را بعد از شکست مذاکرات جامائیکا بسیار تضعیف شده ارزیابی کرده و این که ما حالا یک دولت قدرتمند را در پشت خود نداریم یک معضل دانسته و گفت: این یک شکست آشکار است. در اروپا و جامعه بین الملی لیستی از مسائل باز وجود دارد که در این اوضاع حالا نمی توان درباره آن تصمیم گیری کرد.

به گزارش تسنیم،وی به وجود آمدن چنین اوضاعی در آلمان را یک معضل واقعی برای اروپا ارزیابی کرده و گفت: انتظارت بزرگ بودند و این امیدواری وجود داشت که بعد از انتخابات در فرانسه و آلمان دوباره امور سریع تر پیش رود. اما حالا این انتظار برآورده نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید