نظارت‌های سرسری، جان مردم را هدف گرفته است/ هشدار در رابطه با استفاده از اسید سیتریک در لواشک و آلوچه

    کد خبر :15357

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: نظارت‌های مقطعی بر فروش مواد خوراکی غیر بهداشتی، سلامت جامعه را به خطر انداخته و خیال خاطیان این امر را در فروش این مواد راحت کرده است.

محمد حسین عزیزی در خصوص نظارت بر فروش خوراکی‌های غیر بهداشتی در پایتخت گفت: نظارت بر فروش خوراکی‌های غیر بهداشتی در سطح شهر، برعهده وزارت بهداشت و درمان است که به صورت مقطعی، کلی و ناپیوسته در چند منطقه انجام شده است و عواقبی، چون رشد قارچ گونه فروش مواد غذایی ناسالم را به همرا داشته است.
وی افزود: استفاده از اسید سیتریک و رنگ‌های غیرمجاز در مواد خوراکی، چون آلو، لواشک و خشکبار و … و نظارت بر فروش آزاد آن در شهر، به وفوربه چشم می‌خورد. براین اساس آرامش خیال خاطتیان از عدم نظارت بر بهداشت مواد مصرفی، عرضه مواد خوراکی در فضای باز و آلوده را افزایش، و سلامت جامعه را به خطر انداخته است.
رئیس انجمن صنایع غذایی ایران خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت ودرمان، در بخش نظارت بر بهداشت مواد خوراکی، عملکرد خوبی نداشته و موجبات فروش مواد مضر و آلوده را فراهم کرده است. بر این اساس پیشنهاد می‌شود وزارت بهداشت و درمان، وظیفه نظارت بر فروش موادغذایی را به سازمان دیگری محول کند.
 وی خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود مردم از خرید میوه هایی، چون چاقاله بادام و گوجه سبز و … در گوشه و کنار خیابان ها، جدا خودداری کنند چرا که علاوه بر استفاده از آب و نمک غیربهداشتی، آلودگی هوا بر آن‌ها تأثیر گذاشته و منجر به بروز بیماری‌های متعددی در بدن می‌شود.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید