منازعات اسلام‌آباد -کابل باید از طریق مذاکرات حل و فصل شود

    کد خبر :153563

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل اعلام کرد: پاکستان تمام تلاش خود را برای مبارزه با تروریسم به خرج داده و بهترین راه پایان منازعات کابل و اسلام‌آباد مذاکرات بدون قید و شرط است.

درحالیکه مقامات افغان اسلام‌آباد را متهم به برخورد دوگانه با گروه‌های تروریستی می‌کنند اما «ملیحه لودهی» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل اعلام کرد که پاکستان تمام تلاش خود را برای مبارزه با تروریسم انجام داده است.

نماینده دائم سازمان ملل در پاکستان اظهار داشت: پاکستان حدود 200 هزار نیروی نظامی خود را در مرز با افغانستان مستقر کرده است.

وی افزود که عملیات‌های نظامی ارتش پاکستان در منطقه قبائل آزاد این کشور موجب سرکوب گروه‌های تروریستی شده و جنگ علیه تروریسم 120 میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کرده است.

اخیرا روابط دو کشور دچار تنش شده است و دولت افغانستان اسلام‌آباد را به حمایت از مخالفان مسلح دولت و اعمال تفکیک در مبارزه با تروریسم متهم می‌کند.

به گزارش تسنیم،مقامات افغان و آمریکایی پاکستان را متهم می‌کنند که در برابر مراکز امن گروه‌های تروریستی در این کشور اقدام نمی‌کند اما اسلام‌آباد وجود مراکز امن گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را رد می‌کند.

این در حالی است که اخیرا «چن فنگ» رئیس بخش آسیای وزارت خارجه چین نیز از احتمال برگزاری نشست 3 جانبه افغانستان، پاکستان و چین به منظور بهبود روابط کابل-اسلام‌آباد خبر داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید